آش‌فروشی متخلف در «بردخون» تعطیل شد
آش‌فروشی متخلف در «بردخون» تعطیل شد

ندای استان:معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: یک آش‌فروشی به علت تخلفات بهداشتی در شهر بردخون تعطیل شد.

به گزارش ندای استان،حسین ناظمیان‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت بردخون در ادامه روند نظارت و پایش‌های مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، با هدف ارتقای هرچه بیشتر سطح بهداشت و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم، یک مغازه آش‌فروشی در شهر بردخون را به دلیل عدم‌رعایت موازین بهداشتی و پس از طی مراحل قانونی پلمب کردند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود : این واحد صنفی، با انجام مراحل قانونی و بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، برخلاف بازدیدهای مکرر انجام شده و دادن تذکرات و اخطارهای لازم، متاسفانه به دلیل بی‌اعتنایی متصدیان به تذکرات و عدم‌رعایت موازین بهداشتی، توسط واحد بهداشت محیط ، پلمپ شد.

وی با بیان اینکه آموزش متصدیان و کارگران، اولویت کار بازرسان بهداشت محیط است تاکید کرد: با صنوفی که باعث به مخاطره افتادن امنیت غذایی شهروندان شده و بهداشت عمومی را نادیده گیرد بدون اغماض برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

ناظمیان‌پور با اشاره به خطر شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال از مواد غذایی در هنگام توزیع و فروش، افزود: به علت بی‌مبالاتی و سهل انگاری متصدیان و کارگران به آموزش‌ها و توصیه‌های کارشناسان بهداشت محیط و رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان وقوع مسمومیت و بروز طغیان بیماری در بین شهروندان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.