بوشهر تنها استانی که موزه دفاع مقدس ندارد
بوشهر تنها استانی که موزه دفاع مقدس ندارد

ندای استان:مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با تاکید بر لزوم معرفی شهدای استان گفت: تنها استانی که حتی زمین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ندارد بوشهر است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، سردار غلامعلی کفاش صبح دوشنبه در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: همه اقشار در دفاع مقدس نقش داشتند و هر یک نقش خاص خود را به خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به نقش رسانه در دفاع مقدس اضافه کرد: خبرهایی که در دوران دفاع مقدس پخش می‌شد و اتفاقات بزرگی که در دفاع مقدس می‌شد، باعث ایجاد روحیه و انگیزه برای همه مردم و کسانی که عشق به میهن داشتند می‌شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در ترغیب مردم برای حضور در عرصه دفاع و افزایش روحیه رزمندگان نقش بسیار مهمی داشتند و زمینه را برای پیروزی و موفقیت‌های بیشتر فراهم می‌کردند.

وی ادامه داد: در همه استان‌ها مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس وجود دارد و موزه دفاع مقدس تهران در خاورمیانه نمونه ندارد و بهترین موزه دفاع مقدس را در تهران داریم و در استان‌های دیگر نیز موزه‌های خوبی راه‌اندازی شده است.

نقش رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

کفاش به برخی اقدامات فرهنگی در زمینه دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: باید بیش از گذشته در زمینه دفاع مقدس کار شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید ویژه‌ای بر این موضوع دارد.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در زمینه کار کردن در حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید شهدای استان بوشهر معرفی شوند و مراسم و برنامه‌های مهمی برای بزرگداشت شهدا در استان برگزار شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: اولین پاسخ هوایی به صدام از بوشهر انجام شد و دو ساعت بعد از حمله عراق، خلبانان از بوشهر برای مقابله با عراق‌ها به پرواز درآمدند ولی این مسائل تاکنون به خوبی تشریح نشده است.

وی خواستار تلاش اصحاب رسانه استان بوشهر برای معرفی شهدای استان بوشهر شد و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه سعی و تلاش کنند که شهدای استان بوشهر معرفی شوند و در آینده بتوانیم کتاب‌هایی را از شهدا چاپ کنیم.

راه‌اندازی موزه دفاع مقدس

سردار کفاش بیان کرد: تنها استانی که حتی زمین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ندارد بوشهر است. راه‌اندازی این مرکز می‌تواند نقش مهمی در معرفی ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشد. با تلاش امام جمعه و استاندار بوشهر به زودی شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود.

وی تصریح کرد: معنویت دفاع مقدس و ارزش رزمندگان باید برای نسل‌های بعد نیز منتقل شود. بوشهر در حوزه زمینی، دریایی، هوایی و جنگ‌های نامنظم حضور داشته است و جزیرهخارگ به تعداد روزهای جنگ مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر را گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اضافه کرد: امسال برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر از اول تا چهارم خردادماه برگزار می‌شود.

وی از معرفی فرماندهان شاخص هر استان به مناسبت سوم خردادماه خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌ها می‌توان به برگزاری همایش تجلیل از خانواده ایثارگران عملیات بیت‌المقدس، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس، مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس، خاطره گویی و تجلیل از رزمندگان، همایش نیروهای مسلح، غبارروبی قبور شهدا، برگزاری کارگاه‌های قصه گویی، مسابقه نقاشی ویژه معلولان، افتتاح سایت سرداران شهید استان بوشهر، حضور در نماز جمعه، همایش ایثارگران، اجرای برنامه‌های متنوع در خصوص حماسه مردم دزفول اشاره کرد.