۲۱۲۰ میلیارد ریال به کشاورزی بوشهر اختصاص یافت
۲۱۲۰ میلیارد ریال به کشاورزی بوشهر اختصاص یافت

ندای استان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۲هزار و ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار رهاورد سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت برای بخش کشاورزی این استان است.

به گزارش ندای استان،محمد تقی منوچهری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای توسعه روش های نوین آبیاری، اجرای طرح نخلستان، شبکه های ۳ و ۴ آبیاری،
زهکشی و احیا، مرمت و بازسازی قنوات هزینه می شود.
وی بیان کرد: براین اساس از محل کمک های فنی اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت ۲ سال اختصاص می یابد.
منوچهری گفت: همچنین ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای روش های نوین آبیاری در سطح هفت هزار و ۸۰۰ هکتار در اجرای طرح نخلستان از محل صندوق توسعه ملی اجرا می شود.
منوچهری ادامه داد: برای اجرای شبکه های آبیاری ۳ و ۴نخیلات آبپخش و کلل ۹۰۰ میلیارد ریال از محل طرح ساختمان شبکه های آبیاری و زهکشی حوزه موند در مدت ۲ سال اختصاص می یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ،اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیا، مرمت و بازسازی قنات ها به طول ۸٫۷ کیلومتر از محل کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنات ها در مدت ۲ سال را از دیگر پروژه های تعریف شده برای این سازمان عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون مبارزه با پوره های ملخ (ملخ نابالغ) درسطح ۳۷ هزار هکتار با مصرف ۱۳هزار لیتر سم انجام شده است.
منوچهری ادامه داد: در زمان حاضر ۳۶ گروه ردیاب، ۳۳ اکیپ سمپاش، ۱۱۰ دستگاه سمپاش، یک فروند هواپیما، ۲دستگاه پهباد و هفت باند فرودگاه کار سمپاشی علیه پوره ها را انجام می دهند.
وی گفت: اکنون با همراهی و همکاری مردم و همه دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها سمپاشی در دست اجراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هرچند هنوز خسارتی به بخش های زراعت و باغ های استان بوشهروارد نشده اما با توجه به گستردگی عرصه ها و میزان آفت، سمپاشی باید با تمام توان انجام شود.
وی در باره خرید گندم در استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۳۲هزار و ۹۰۰ تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان و ۱۰هزار و ۷۰۰ تن بذر از کشاورزان این استان خریداری شده است.
منوچهری در باره خرما اظهارداشت: در استان بوشهر انباری که خرما در آن نگه داشته شده باشد وجود ندارد و هرجا هست به عنوان ماده اولیه برای صنایع بسته بندی، فرآوری و صادرات است.
منوچهری اضافه کرد: خرماهای موجود نیز برای استفاده در صنعت نگهداری می شود.
وی یادآور شد: قبل از ماه مبارک رمضان پنج هزار و ۸۰۰ تن خرما شامل سه هزار و ۸۰۰ تن در واحدهای صنعتی و ۲هزار تن در واحدهای سنتی استان وجود داشت.
منوچهری گفت: در زمان حاضر سه هزار و ۲۰۰ تن خرما دراین واحدها وجود دارد.
استان بوشهر سالانه ۱۶۰ هزار تن خرما تولید می کند.