استاندار بوشهر: صدرا حمایت می شود
استاندار بوشهر: صدرا حمایت می شود

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) به عنوان یک ظرفیت قابل توجه در حوزه های تولید و اشتغال مورد حمایت جدی مسئولان این استان است.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: در این ارتباط باید کارگروهی متشکل از دستگاه های ذیربط از جمله تامین اجتماعی و امور مالیاتی استان بوشهر برای گره گشایی از مشکلات شرکت صدرا تشکیل شود.
وی بیان کرد: در شرایطی که ایجاد اشتغال به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار دولت قرار دارد باید از همه ظرفیت های ممکن برای فعال نگه داشتن شرکت صدرا با بیش از ۲ هزار فرصت شغلی استفاده کرد.
گراوند ادامه داد: برخی از اموال این شرکت نیز به علت پرداخت نکردن بدهی توقیف شده که باید هر چه زودتر شرایط رفع توقیف آنها اجرایی شود.
وی افزود: راه‌اندازی واحدهای جدید تولیدی و صنعتی از جمله پتروشیمی‌ بوشهر و واحد یوتیلیتی متانول کاوه باید با جدیت تمام دنبال شود.
استاندار بوشهر گفت: در راه‌اندازی این صنایع باید نگاه اشتغال آنها به جذب نیروهای بومی باشد زیرا منابع موردنیاز این واحدها از استان بوشهر تامین می شود.
وی اظهارداشت: برخی از واحدهای تولیدی فعال استان بوشهر نیز ظرفیت های فعال نشده دارند که در این ارتباط باید برای فعال سازی آنها از طریق تسهیلات بانکی تلاش کرد.
گراوند همچنین با تاکید بر راه‌‌اندازی واحدهای تولیدی راکد گفت: در این زمینه باید با انجام یک دسته بندی مناسب در بخش های مختلف صنعتی و معدنی زمینه راه اندازی مجدد واحدهای راکد فراهم شود.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان بوشهر باید طرح‌های تولیدی و صنعتی براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های گلخانه‌ها، آبزی‌پروری، گردشگری، معادن و دیگر حوزه‌ها با برنامه‌زمان‌بندی اجرایی شود.
گراوند یادآور شد: در این زمینه باید زمان اجرای پروژه‌ها مشخص و سرمایه‌گذاران کننده کار با ساز و کار مناسبی شناسایی شوند.
وی افزود:سرمایه گذارانی که مورد پذیرش قرار می گیرند باید علاوه بر تسهیلات بانکی درصدی از اعتبارات مورد نیاز انجام طرح را به عنوان آورده اولیه در اختیار داشته باشند.
گراوند ادامه داد: همچنین با توجه به تجربه خوب کشت گلخانه ای در استان بوشهر و ارزآوری تولیدات آن نیاز است در این حوزه سرمایه گذاری ها بصورت ویژه باشد.