۸۰ هزار بانوی استان بوشهر ورزشکار هستند
۸۰ هزار بانوی استان بوشهر ورزشکار هستند

ندای استان: مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: ۸۰ هزار بانوی این استان بصورت سازمان یافته، ورزش همگانی و آزاد انجام می دهند.

به گزارش ندای استان،افسانه سیف زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراستان بوشهر ۲۹۶ باشگاه خصوصی فعال است که ۱۵۱ باشگاه آن ویژه بانوان و سایر آنها بصورت دو منظوره مورد استفاده بانوان قرار می گیرد.
وی بیان کرد: ۱۲ بانوی بوشهری عضو ثابت تیم ملی و ۳۳ نفر دعوت شده به اردوی تیم ملی در سال ۹۷ بودند که در این سال کسب هشت مدال طلا در رقابت های بین المللی تنها گوشه ای از موفقیت های آنان است.
سیف زاده ادامه داد: در زمینه ورزش بانوان با توجه به اقبال خوب آنها به این مقوله مشکل خاصی وجود ندارد و هر جا زمینه ای فراهم بوده حضور فعال داشتند.
وی گفت: اولویت رویکرد در حوزه ورزش بانوان استان بوشهر همگانی کردن ورزشی برای قشرهای مختلف بانوان است زیرا در صورت تحقق این مهم درمیان خیل جمعیت بانوان نخبگان و قهرمانان ویژه ای شکل می گیرد و مشکلات ورش قهرمانی این بخش به حداقل می رسد.
سیف زاده ادامه داد: برای توسعه فعالیت های ورزشی بانوان باید همراهی بیش از پیش دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله شهرداری ها، فرمانداری ها، اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم شود.
وی افزود: در بعد ورزش قهرمانی نیز باید تیم های بانوان در قالب باشگاه ها و لیگ ها داشته باشیم که این مهم نیازمند وجود حامیان مالی است.
سیف زاده اظهارداشت: در این زمینه چنانچه ارگان ها و شرکت های حامی ورزش آقایان موظف به حمایت از یک تیم در حوزه بانوان شوند ورزش استان در حوزه بانوان حرف های بیشتری برای گفتن دارد.
وی بیان کرد: در بعد ورزش همگانی یک برنامه با افق چهار ساله از سال ۹۶ شروع شده که طرح های مختلف از جمله سنجش قامت زنان روستایی، سلامت بانوان ایرانی(ویژه بانوان شاغل)، توسعه گردشگری ورزشی شامل کوهنوردی و طبیعت گردی و افزایش پارک ها و محله های ورزشی برای فعالیت بانوان است.
سیف زاده ادامه داد: در این ارتباط سال گذشته ۱۰ مرکز ایستگاه ورزشی صبحگاهی برای بانوان استان راه اندازی شده و اکنون نیز به فرمانداران ابلاغ شده مکان های مستعد فعالیت های ورزشی بانوان را شناسایی و معرفی کنند.