قمری ناماگوا درتالاب حله بوشهر ثبت شد
قمری ناماگوا درتالاب حله بوشهر ثبت شد

ندای استان:رئیس منطقه حفاظت شده حله بوشهر گفت: گونه پرنده ‘قمری ناماگوا’ برای نخستین بار دراین منطقه مشاهده و به ثبت رسید.

به گزارش ندای استان، حسین دست پاک روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این گونه با نام علمی oena capensis پرنده‌ای کوچک با جثه ظریف و دم بلند و مثلثی شکل است که نر و ماده آن متفاوت و بدون تغییرات فصلی است.
وی بیان کرد: قمر ناماگوا پروازی سریع، مستقیم و بطور معمول نزدیک به سطح زمین دارد و با بال زدن‌های کوتاه در حالی که دم خود را به حالت باد بزنی و افراشته رو به بالا نگاه داشته است، فرود می‌آید.
رئیس منطقه حفاظت شده حله بوشهر بیان کرد: محل زیست این پرنده مناطق پست، نیمه بیابانی و خشک با بوته‌های خاردار و بستر رودخانه‌هاست و بطور معمول نیز از مناطق جنگلی دوری می‌گزیند.
منطقه حفاظت شده حله به وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، در ساحل خلیج فارس و به فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد.
گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهوردر این منطقه دیده می‌شوند.
پستانداران این منطقه گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی، پرندگان آن درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع باز‌های شکاری است.