فضای مناسب برای شنا در سواحل استان گسترش یابد
فضای مناسب برای شنا در سواحل استان گسترش یابد

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر گسترش فضای مناسب برای شنا در سواحل استان گفت: استان بوشهر نباید کمبود ناجی غریق داشته باشد.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، مجید خورشیدی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مزایای استان بوشهر داشتن ساحل و دریا است که فرصت بسیار خوبی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه شنا یکی از مزایای مهم دریا است، تصریح کرد: باید شرایط مناسب برای شنا فراهم شود. باید محل‌های مناسب برای شنا را مشخص کنیم تا افراد بتوانند به شنا بپردازند و این حق شهروندی استیفا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: کسانی که به بوشهر می‌آیند برای استفاده از دریا می‌آیند و باید تلاش کنیم تا حداکثر استفاده از دریا فراهم شود. نباید محدودسازی کنیم و باید فضای استفاده از دریا را گسترش دهیم.

لزوم تربیت ناجی غریق در استان بوشهر

وی با بیان اینکه فرمانداران نیز باید این مشکلات را در شهرستان‌ها حل و فصل کنند، اضافه کرد: مسائل باید مورد به مورد حل شود و با برگزاری نشست‌های مختلف زمینه رفع مشکلات استفاده از سواحل حل شود.

خورشیدی ادامه داد: مردم استان بوشهر ذاتاً شناگر هستند و استعدادهای بسیاری در این حوزه وجود دارد. در استان بوشهر نباید کمبود ناجی غریق داشته باشیم و استعدادهای زیادی وجود دارد که باید شناسایی و استفاده شوند.

وی خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای تربیت ناجی غریق در استان بوشهر شد و افزود: یکی از مزایای استان بوشهر داشتن دریا است و استان باید نیروی غواص و ناجی غریق دیگر استان‌ها را نیز تأمین کند.

لزوم ایجاد پلاژ بانوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در مورد ایجاد پلاژ بانوان نیز گفت: نباید مانعی در ایجاد پلاژ بانوان وجود داشته باشد و باید همه موانع در این مسیر حل شود.

وی توسعه گردشگری در استان بوشهر را یکی از مسائل ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهمی که در استان بوشهر وجود دارد باید زمینه تقویت گردشگری دریایی در استان فراهم شود.

منبع:مهر