بوشهری‌ها در حمایت از ایتام گُل کاشتند
بوشهری‌ها در حمایت از ایتام گُل کاشتند

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد: مردم استان در زمینه طرح اکرام ایتام و محسنین که شامل حمایت از کودکان یتیم یا بدسرپرست می باشد، رتبه اول کشور را کسب کردند.

به گزارش ندای استان، احمد لطفی در نشست خبری ادامه داد: سال گذشته هم استانی ها ۱۶ میلیاردتومان به این طرح کمک کردند که با رشد ۵ برابری نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از این نظر رتبه اول کشور در توسعه مشارکت در طرح اکرام نصیب استان شد که جای تبریک به مردم نیک اندیش استان دارد.

لطفی افزود: مجموعا در استان بوشهر ۶ هزار کودک یتیم یا محسنین (بدسرپرست یا سرپرست از کار افتاده) داریم که فقط ۱۵۰۰ نفر آنها بدون حامی مانده اند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در فضای معنوی رمضان، ۵ هزار حامی طرح اکرام در استان جذب کرده تا هم تعداد باقی مانده ایتام و محسنین دارای حامی شوند و هم میانگین دریافتی فرزندان زیرپوشش این طرح از ۱۸۰ هزارتومان فعلی به ۲۵۰ هزارتومان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر با اشاره به طبخ غذای گرم، برپایی سفره بدون تشریفات افطار و هم نشینی خیران و مسئولان با مددجویان کمیته امداد در ماه رمضان را از دیگر برنامه های این نهاد دانست و ادامه داد: همچنین تلاش داریم تا قبل از پایان دهه اول ماه رمضان با کمک خیرین و مراکز نیکوکاری، سبد اقلام غذایی به ارزش ۲۰۰ هزارتومان به دست خانوار زیرپوشش برسانیم.

تلاش داریم تا دو سال آینده مددجویی مشکل سرپناه نداشته باشد

لطفی درباره طرح هایی که برای ساخت منزل برای مددجویان کمیته امداد بوشهر در دست پیگیری است، تاکید کرد: تلاش داریم تا دو سال آینده مددجویی مشکل سرپناه نداشته باشد.

وی اظهار داشت: هزار مسکن مددجویی با مشارکت استانداری و کمیته امداد کشور از زمستان سال گذشته آغاز شد که ۲۹۰ واحد آن واگذار شده و مابقی نیز از فنداسیون تا نازک کاری ادامه دارد.

وی درباره پروژه مشارکتی با سپاه نیز خاطرنشان کرد: ساخت ۶۲۴ واحد در روستاهای استان طی سال گذشته اجرایی شد، در گام بعدی حدود ۷۰۰ واحد مسکن اجرایی شد که با برنامه ریزی صورت گرفته تا هفته دفاع مقدس همه واحدها تحویل خواهند شد.