جلوگیری استاندارد بوشهر از ورود ۴۱ محموله کالای خارجی
جلوگیری استاندارد بوشهر از ورود ۴۱ محموله کالای خارجی

ندای استان:مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: این اداره کل در سال گذشته از ورود ۴۱ محموله کالای خارجی به علت نداشتن استانداردهای مورد نیاز جلوگیری کرد.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، محمد رحیم بهره مند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کالاهای برگشتی شامل لوازم جانبی موتورسیکلت، کلاه ایمنی، لوازم الکتریکی، وسایل آشپزخانه، نوشابه های گاز دار و کلید و پریز مینیاتوری به ارزش ۴۲ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۵۹۸ هزار ریال است.
وی بیان کرد: نظر به اهمیت توجه به ایمنی و سلامتی مردم و حفظ حقوق مصرف کنندگان این اداره کل در سال ۹۷ در مجموع اقدام به بررسی ۹ هزار و ۲۴۲ محموله وارداتی کرد.
بهره مند ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده اعلام نظر کارشناسی و تعیین ماهیت چهارهزار و۱۱۴ محموله وارداتی و صادراتی وصدور ۹ هزار و۲۰۱ گواهی انطباق توسط اداره کل استاندارد استان بوشهر انجام گرفته است.
وی در ارتباط با وضعیت اجرای طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در استان بوشهر اظهارداشت: در قالب طرح طاها حدود هفت هزار و۶۰۰ فقره بازدید و بازرسی از واحدهای عرضه استان بوشهر انجام شد.
بهره مند ادامه داد: در اجرای این طرح علاوه بر انجام امور ترویجی و راهنمایی استفاده از سامانه پیامک کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ به عنوان سامانه حصول اطمینان از علامت استاندارد کالای تولید داخل برخی از اقلام غیراستاندارد بازار مانند محافظ برق، اسباب بازی، لامپ و رب گوجه فرنگی مورد شناسایی و از بازار جمع آوری شد.
وی گفت: در قالب طرح طاها شناسایی چندین فقره جعل علامت استاندارد و انجام اقدام های قانونی و اعلام به استان های ذیربط از دیگر اقدامات این اداره کل در سال ۹۷ بود.