۳ میلیون ورزشکار سازمان یافته داریم
۳ میلیون ورزشکار سازمان یافته داریم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت:از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون به ۳ میلیون نفر رسیده اند.

به گزارش ندای استان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا داورزنی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه پیشرفت قابل قبولی در عرصه های مختلف کشور به ویژه ورزشی به رغم مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند داشته ایم افزود: پیش از انقلاب اسلامی ۴ درصد کسانی که در حوزه ورزش کار می کردند تحصیلکرده و دیپلم به بالا بودند و فقط ۵ ـ ۶ نفر دکترای ورزش داشتیم اما اکنون تعداد بسیاری فارغ التحصیل تربیت بدنی و مربی تحصیلکرده در کشور وجود دارد. 
وی گفت: بین ۶ تا ۸ برابر در حوزه ورزش، پیشرفت داشته ایم.
داورزنی افزود: از سال ۷۴ به بعد نگرش علمی به ورزش آغاز و سپس رشد فزاینده ای در زیرساخت های ورزشی انجام شد. 
وی گفت: اکنون حدود ۹ هزار فضای سرپوشیده در کشور وجود دارد و حدود ۴ هزار مکان نیز در حال ساخت است.
داورزنی افزود: مجموع عوامل در عرصه ورزش، پیشرفت کرده اند که اکنون توانسته ایم در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم. 
معاون وزیر ورزش با بیان اینکه در ورزش بانوان، جانبازان و معلولان پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته ایم گفت: امسال ۱۸ هزار نفر بر اساس المپیاد ورزشی دانش آموزان در سامانه نخبه های رشته های گوناگون ورزشی در سنین ۱۲ تا ۱۵ سال ثبت شدند. 
داورزنی با اشاره به اینکه این المپیاد هر ساله در میان دانش آموزان برگزار می شود افزود: روی منتخبان این المپیادها سرمایه گذاری می شود. 
وی گفت: اگر در ورزش حرفه ای که به شرایط اقتصادی و بنگاه های اقتصادی کشور بستگی دارد مناسب تر حرکت کنیم می توانیم نمره خوبی به ورزش کشور بدهیم.
داورزنی با اشاره به اینکه رشته های ورزشی جذابیت ایجاد می کند افزود: نگاه وزارت ورزش به رشته های ورزشی، یکسان، حمایتی و نظارتی است. 
وی درباره ماندن سرمربی تیم ملی فوتبال پس از جام ملت های آسیا گفت: وزارت ورزش در اینگونه تصمیم ها دخالت نمی کند و حوزه تصمیم گیری، فدراسیون ها هستند اما از تصمیم ها و برنامه های فدراسیون ها حمایت می کنیم و بر آن نظارت داریم.