تخت و گاز بوشهری ها در جاده
تخت و گاز بوشهری ها در جاده

ندای استان:رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در استان بالغ بر ۵۰ درصد از تصادفات بصورت واژگونی است که ناشی از سرعت غیر مجاز و توجه نکردن به جلو است.

به گزارش ندای استان،رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: میانگین سرعت بوشهری‌ها در رانندگی ۸۴ کیلومتر و نزدیک به ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری است که این عامل منجر شده تا سرعت غیرمجاز ریشه در تمام سوانح جاده‌ای در استان بوشهر داشته باشد.

سرهنگ صادق مزارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: استان بوشهر از حیث میانگین سرعت همواره در بین ۱۰ استان نخست کشور قرار دارد که با هدف کاهش آمار سوانح جاده‌ای هم استانی‌ها باید در سرعت رانندگی تجدید نظر کنند.

وی بیان کرد: تنها یک سوم سوانح رانندگی در جاده‌ها رخ می‌دهد ولی با توجه به سرعت بالای خودروها و شدت تصادفات بیش از ۷۵ درصد فوتی‌‎های سوانح رانندگی مربوط به سوانح جاده‌ای باشد.

رئیس پلیس راه استان بوشهر تصریح کرد: در این استان بالغ بر ۵۰ درصد از تصادفات بصورت واژگونی است که ناشی از سرعت غیر مجاز و توجه نکردن به جلو است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۹۷ نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال۱۴۰۰ رشد ۲۱ درصدی داشته است و ۲۵ درصد از این آمار ناشی از فعالیت خودروهای شوتی (تندرو) و ‌۳۴ درصد ناشی از تصادفات موتورسیکلت بوده است.

مزارعی اظهار کرد: سال قبل شهرستان‌های کنگان، دیلم، دیر، عسلویه، دشتستان و تنگستان از لحاظ سوانح جاده‎ای بیشترین افزایش تصادفات را به خود اختصاص داده اند.