سالانه ۱۷ هزارنفر در کشور براثر سوانح جاده‌ای فوت می‌شوند
سالانه ۱۷ هزارنفر در کشور براثر سوانح جاده‌ای فوت می‌شوند

ندای استان:مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: در سوانح جاده‌ای سالانه ۱۷ هزار نفر فوت و بیش از ۳۰ هزار نفر در تصادفات دچار صدمات و جراحت می‌شوند.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم،امیر مقانلو ظهر امروز در نشست تخصصی مناسب سازی معاونین عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه ۶ کشور اظهار داشت: در دنیا به صورت میانگین ۱۰ درصد دچار معلولیت هستند  و در کشور ما بیش از یک میلیون و ۴۱۵ هزار نفر معلول تحت پوشش سازمان بوده که حدود دو درصد جمعیت کشور است که شامل معلولیت با کم توانی شدید و خیلی شدید است.

وی با بیان اینکه باید بانک اطلاعات معلولان تهیه شود تا مشکل ارائه آمارها بر طرف شود افزود: حدود ۴۰ درصد کارگاه های کشور ایمنی  لازم را ندارد و متوجه افزایش معلولیت های ناشی از کار می‌شویم.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور عنوان کرد: در سوانح جاده ای سالانه در سطح کشور ۱۷ هزار نفر فوت شده و بیش از ۳۰ هزار نفر در تصادفات دچار صدمات و جراحت می‌شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از معلولان ایرانی و جانبازان کشور قادر به مشارکت در جامعه همپای سایر شهروندان نیستند؛ همه می دانیم که معلولیت سبب مشکلات در زندگی این افراد می شود ولی دیدگاه مردم و مسئولان دیدگاه خیریه است در حالی که این یک وظیفه و لازم الاجرا است.

مقانلو تصریح کرد: برخی مشکلات سبب فقر معلولان شده که بخش بزرگی از منابع انسانی کشور را راکد و ناکارآمد می کند، ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور تاکنون شش جلسه تشکیل داده و ستاد های استانی و شهرستانی نیز به صورت فصلی نسبت به برگزاری جلسات خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد شهرداری های کشور در حال حاضر به طور مکانیزه مجری چک لیست نظارتی مناسب سازی هستند، ۶۲ درصد از شهرداری ها مجری غیر مکانیزه و ۲۵ درصد شهرداری ها چک لیست نظارتی مناسب سازی را اعمال نمی‌کنند.