آب سد خائیز برای آبیاری نخیلات اهرم رهاسازی می‌شود
آب سد خائیز برای آبیاری نخیلات اهرم رهاسازی می‌شود

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب در سد خاییز تنگستان ذخیره‌سازی شده است گفت: در ساخت سد خاییز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ندای استان،علی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تنگستان یکی از سیاست‌های مهم این مجموعه را توسعه طرح‌های آبرسانی و تأمین آب کشاورزی، شرب و تولیدی دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح‌های ساخت سد در استان تسریع یافته است.

وی یکی از سدهای مهم استان بوشهر را خاییز در تنگستان نام برد و بیان کرد: ساخت سد خاییز پس از ۳ سال به مرحله آبگیری رسید و اکنون ۱۰ میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از رهاسازی آب سد خاییز در نخلستان اهرم خبر داد و افزود: توجه به نیاز آبی شدید نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری اهرم تنگستان، آب ذخیره‌سازی پشت سد خاییز در آغاز فصل تابستان و پیش از فصل برداشت محصول خرما رهاسازی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار اصله نخل تحت پوشش سد خاییز قرار دارد، خاطرنشان کرد: این سد با سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد تومان ساخته و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پیش‌بینی افتتاح آن تا پایان امسال شده است.

وی ظرفیت حجم سد خاکی خاییز را ۱۶ میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این سد علاوه بر تأمین بخشی از حقابه نخیلات منطقه، بهبود شرایط کشاورزی در شهرستان تنگستان در پی دارد.