ثبت دمای ۴۷ درجه در بندر دیر
ثبت دمای ۴۷ درجه در بندر دیر

ندای استان:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند افزایشی دما در این استان، دیر و کنگان با ۴۷ و ۴۵ و شهرهای اهرم، برازجان و خورموج نیز با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

به گزارش ندای استان،پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده گناوه، عسلویه و بوشهر به ترتیب با ۸۷، ۷۵ و ۷۴ درصد بیشترین میزان رطوبت را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا با تغییر جهت جریان به سمت جنوب، رطوبت نسبی و شرجی هوا در سطح استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از روز چهارشنبه با استقرار جریان شمالی، در بعد از ظهرها وزش باد و غبار محلی از پدیده های مورد انتظار تا پایان هفته خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و افزایش رطوبت و شرجی هوا و در برخی ساعت‌ها در سواحل جنوبی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتمتر پیش بینی می‌‎شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۰۳:۳۵، جزر اول دریا ساعت ۰۸:۲۵، مد دوم دریا ساعت ۱۳:۵۰ و جزر دوم ساعت ۲۰:۴۰ خواهد بود.