۷۹ میلیارد تومان زکات در استان جذب شد
۷۹ میلیارد تومان زکات در استان جذب شد

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: پارسال ۷۹ میلیارد تومان زکات به صورت نقدی و کالایی در این استان جذب شده است.

به گزارش ندای استان،عباس روشن روز دوشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به زکات جمع‌آوری شده ۱۸۶ درصد برنامه زکات در این استان تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: استان بوشهر پارسال در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: براین اساس ۴۷ درصد از زکات جمع‌آوری شده در بخش معیشت، ۱۲ درصد در بخش تعمیر و احداث مسکن، پنج درصد در بخش درمان، ۲ درصد جهیزیه، یک درصد فرهنگی و ۳۳ درصد در سایر بخش‌ها هزینه شده است.

روشن ادامه داد: در این ارتباط ۱۹۴ فقره جهیزیه، پرداخت ۹۷۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، کمک به تامین ۱۰ هزار و ۷۹۰ مورد لوازم خنک کننده و سایر کمک‌های موردی بوده است.

به گفته روشن تعهد زکات استان بوشهر برای سالجاری یکصد میلیارد تومان تعیین شده و تاکنون ۶۱ درصد آن طی ۲ ماه گذشته تامین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: کسب رتبه دوم کشور در بخش پرداخت زکات توسط این استان بیانگر وجود برنامه دانشی و جامعه شناسی استان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: پرداخت زکات در استان بوشهر از پنج میلیون تومان در ۱۳۸۸ امروز در افق ۱۴۰۲ به یکصد میلیارد تومان افزایش یافته و این رشد فزاینده در عملیاتی شدن فریضه زکات بیانگر همت اساسی مودیان است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه‌های شورای زکات در استان بوشهر ادامه داد: یک سوم از هزینه کرد ستاد زکات مربوط به سایر مشخص شده است که باید این سایر به طور دقیق اعلام شود.

امام جمعه بوشهر همچنین بر ضرورت تعیین محصولات کشاورزی و دام مشمول بالفعل زکات و زکات مستحب در استان تاکید کرد.

صفایی بوشهری گفت: برنامه‌ریزی لازم در حوزه معادل‌سازی انجام شود که سازمان مدیریت براساس قانون ۵۰ درصد به پروژه‌های عام المنفعه زکات در بخش تامین اعتبار کمک کند.

وی افزود: انجام تبلیغات در فضای مجازی در بحث جمع آوری زکات و خدمات ارائه شده ناشی از این بخش ضروری است.