گرما در بوشهر اوج می‌گیرد
گرما در بوشهر اوج می‌گیرد

ندای استان:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا این استان در پنج روز آینده افزایش محسوسی خواهد داشت.

به گزارش ندای استان،حسین مستانه سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی ناپایداری جوی تا فردا در استان ادامه دارد در این مدت افزایش ابرناکی، وزش باد و خیزش گرد و خاک از پدیده‌های مورد انتظار است.

وص اضافه کرد: فردا صبح در نواحی شمالی و ارتفاعات شرقی استان احتمال بارش خفیف باران وجود دارد. روز پنجشنبه وضعیت آرامی برای جو استان پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه در سواحل جنوبی احتمال وزش باد نسبتا شدید وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، آسمان را نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و گاهی گردوخاک، و فردا صبح احتمال بارش خفیف و پراکنده در برخی ارتفاعات شمالی و مرکزی استان پیش‌بینی کرد.

مستانه بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا در برخی ساعات گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتی‌متر و در فراساحل در برخی ساعات تا ۱۸۰ سانتی‌متر اعلام و عنوان کرد:  فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۰۵ بامداد جزر اول ساعت ۰۳:۴۰ بامداد، مد دوم ساعت ۱۰:۵۰ و جزر دوم ساعت ۱۸:۵۰ خواهد بود.