چند میلیارد فطریه در بوشهر جمع آوری شد؟
چند میلیارد فطریه در بوشهر جمع آوری شد؟

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۳۵ میلیارد تومان زکات فطریه عام، سهم سادات، کفاره عمد و غیرعمد در استان بوشهر جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت شده است.

به گزارش ندای استان،محمدرضا میری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مردم مومن و دیندار استان بوشهر در تکمیل یک ماه بندگی خود بر سفره ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با همکاری خیریه‌ها، موسسات، مراکز نیکوکاری، بانیان مساجد، معتمدین و شورای زکات روستائی ۳۵ میلیارد تومان فطریه خود را به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد پرداخت کردند.

وی افزود: بخشی از زکات که در اختیار کمیته امداد قرار گرفت در جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر، اجاره مسکن نیازمندان و کمک به معیشت و رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطریه هر منطقه، طبق احکام شرعی در کوتاهترین زمان به دست نیازمندان همان منطقه می‌رسد.

میری ادامه داد: با هماهنگی بانک‌های منتخب در استان، زکات فطریه مومنین در همان روز عید سعید فطر و روز بعد از عید، به حساب مددجویان و نیازمندان همان منطقه جمع آوری‌کننده زکات واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: امسال علاوه بر روش‌های نوین الکترونیکی و غیر حضوری، ۱۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار در محل برگزاری نماز عید سعید فطر، مراکز نیکوکاری، ادارات کمیته امداد و مساجد استان با آرم مخصوص شورای زکات نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه هم استانی‌های عزیز اقدام کردند.

وی ضمن تقدیر از حسن اعتماد مردم استان و همکاری خوب صدا وسیمای مرکز استان، اصحاب رسانه، بانیان مساجد، خیریه ها، مراکز نیکوکاری و معتمدین محلی، بیان کرد: جذب و جمع‌آوری زکات فطریه امسال نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.