کارخانه آسفالت شهرداری بوشهر با بودجه ۳ میلیاردی روی کار می‌آید
کارخانه آسفالت شهرداری بوشهر با بودجه ۳ میلیاردی روی کار می‌آید

ندای استان:رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از بروزرسانی کارخانه آسفالت شهرداری این شهر با اعتبار۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ندای استان،وحید نیک‌روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر صبح امروز در نشست با فعالان محلات جنوبی بوشهر اظهار داشت: آسفالت معابر و کوچه‌های سطح شهر یکی از اولویت‌های شورا است و در سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت صورت گرفته بود که بر اساس آن ۹۵ درصد کوچه‌های منطقه یک آسفالت شدند. از ۱۸۰ کوچه خاکی منطقه دو نیز ۱۱۰ کوچه آسفالت شده و ۷۰ کوچه در سال جاری آسفالت می‌شود.

وی افزود: با توجه به سهمیه قیر دولتی اختصاص داده شده و ردیف اعتباری که شورا در بودجه درنظر گرفته است تا ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر و خیابان‌های سطح شهر انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت برخی خیابان‌های اصلی شهر بوشهر اعلام داشت: به دلیل برخی حفاری‌های صورت گرفته توسط بعضی دستگاه‌های اجرایی شاهد وضعیت نامناسب در تعدادی از معابر هستیم که این مشکل گلایه شهروندان را در پی دارد از همین رو در سال جاری نهضت روکش آسفالت خیابان‌های اصلی در مناطق یک و دو را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از بروزرسانی کارخانه آسفالت شهرداری این شهر خبر داد و بیان کرد: در همین زمینه مبلغ ۳ میلیارد تومان جهت خرید فیلتر هوا و رعایت الزامات زیست محیطی هزینه شده و کارخانه آسفالت شهرداری آماده تولید آسفالت مورد نیاز است.

این مقام مذکور از اجرایی شدن مصوبه شورا در زمینه بازگشایی راستگرد تقاطع غیر همسطح میدان آزادی به سمت محلات تنگک خبر داد و افزود: این راستگرد که در زمان اجرا به دلیل داشتن مالکیت اجرایی نشده بود با مصوبه شورا برای خرید زمین از مالک موافقت و این راستگرد بازگشایی شد. بازگشایی این مسیر قطعاً نقش مهمی در بهبود تردد و عبور و مرور به محلات تنگک خواهد داشت.

وحید نیک‌روش در مورد مشکلاتی مانند فاضلاب محلات جنوبی بوشهر و برخی اراضی نظامی نیز ابراز داشت: برای حل مسائلی مانند فاضلاب محلات جنوبی و همچنین اراضی نظامی نیاز به تصمیمات ملی و فرااستانی دارد که پیگیری‌های خوبی صورت گرفته است.

نیک روش تصریح کرد: به دلیل نبود طرح شاهد بودیم که مالکان زمین‌های بزرگ با تفکیک زمین‌هایشان به قطعات کوچک‌تر بدون واگذاری سهم خدمات شهری باعث ایجاد مشکلات زیادی شده‌اند که کمبود سرانه برای توسعه برخی فضاها به همین دلیل است.