آزادی ۲۴۰ زندانی بوشهر با پابند الکترونیکی/ ۴۲ زندانی مهریه در استان
آزادی ۲۴۰ زندانی بوشهر با پابند الکترونیکی/ ۴۲ زندانی مهریه در استان

ندای استان:به گفته حسینی، یک درصد زندانیان بوشهر زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش ندای استان،سید محتشم حسینی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت زندان ها، پابند الکترونیکی برای مجرمانی که شرایط لازم را دارند بکار گرفته می شود که پارسال در این حوزه رشد بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۲۴۰ نفر از زندانیان استان به جای اینکه پشت دیوارهای بلند زندان باشند از پابند الکترونیک استفاده کرده‌اند.

وی یادآورشد: استفاده از پابند الکترونیک، مجازات سالمی به شمار می‌رود که فرد می‌تواند ضمن اینکه به معیشت خود رسیدگی کند، تحت نظارت سامانه الکترونیک زندان نیز باشد.

به گفته وی، یک درصد زندانیان بوشهر زن و مابقی مرد هستند.

اشتغال ۵۰ درصد زندانیان بوشهر

مدیرکل زندان های استان در خصوص اشتغال زندانیان گفت: بخشی از زندانیان در حوزه اشتغال نشسته در محیط اندرزگاهی و بخشی دیگر نیز در محیط کارگاهی و یا در قالب قراردادهایی با بخش خصوصی مشغول به کار می‌شوند که ماهانه به آنها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه پرداخت می‌شود.

حسینی یادآور شد: سال گذشته ۳۶۰ نفر از زندانیان استان برای کار به بخش‌های مختلف خصوصی اعزام شده‌اند. در مجموع ۵۰ درصد زندانیان استان مشغول به کار هستند که ضمن کمک هزینه برای خانواده، برای امرار معیشت بعد از زندان نیز آماده می شوند.

آزادی ۱۱۹ زندانی جرائم غیرعمد مالی در سال گذشته

وی در بخش دیگری از این نشست خبری پیرامون آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد یادآور شد: سال گذشته ۱۱۹ زندانی جرائم غیرعمد مالی با مبلغ بدهی ۹۰ میلیارد تومان آزاد شدند، درحالی که ۱۷ میلیارد تومان از محل کمک خیرین بابت آن پرداخت شد و مابقی از طریق کسب رضایت شاکیان یا تسهیلات بانکی یا آورده زندانیان بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز سبب شد جشن‌های گلریزان در استان بوشهر از ۱۵ بهمن سال گذشته آغاز شود اظهار داشت: طی این مدت ۶۰ نفر از زندانیان جرائم عمد استان آزاد شده‌اند؛ در این راستا شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس ۱۰۰ میلیارد ریال و خیرین ۱۸۰ میلیارد ریال کمک کردند.

به گفته وی، جشن گلریزان مرکز استان نیز دوشنبه آینده در سالن زندان مرکزی بوشهر برگزار و همزمان ۴۵ زندانی هم آزاد خواهند شد.

۴۲ زندانی مهریه در بوشهر

حسینی با بیان اینکه ۱۱۳ زندانی جرایم غیرعمد مالی با بدهی ۱۸۷ میلیارد تومانی در بوشهر چشم انتظار آزادی هستند، می گوید: ۶۹ محکومین جرائم مالی، ۴۲ نفر مهریه و ۲ نفر دیه در بند هستند.

وی امیدوار است با کمک خیرین و چندین برابر آن از طریق اخذ رضایت از شاکیان پرونده ها یا تسهیلات و آورده خانواده زندانیان شاهد آزادی تعداد بیشتری از این گروه در بوشهر باشیم.

نجات ۲۱ محکوم قصاص از چوبه دار

حسینی با اشاره به آزادی سه محکوم به قصای در نخستین ماه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: سال گذشته با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان‌ها، مراجع قضایی، معتمدین، خیرین و گذشت شاکیان ۲۱ نفراز محکومان به قصاص در این استان از چوبه‌دار رهایی یافتند.