ورودی بوشهر رکورد دار تردد نوروزی در استان شد
ورودی بوشهر رکورد دار تردد نوروزی در استان شد

ندای استان:مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ورودی بوشهر (محور چغادک به بوشهر) با تردد بالغ بر ۸۴۶هزار خودرو از پرترددترین محورهای ارتباطی نوروزی در استان معرفی شده است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین کمترین تردد نیز مربوط به محور گناوه – سیاهمکان دیلم گزارش شده است.

وی بیان کرد: تعداد ترددهای نوروزی در استان بوشهر بیش از ۱۱ میلیون و ۹۲۵ هزار تردد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

اخترشناس ادامه داد: اوج تردد در محورهای مواصلاتی استان بوشهر از ساعت ۱۸ الی ۱۹ به ترتیب مربوط به خودروهای سواری و وانت با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار، خودروهای سنگین با یک میلیون و ۷۶ هزار و اتوبوس با ۹۷ هزار تردد گزارش شده است.

وی یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۲ هزار خودرو از ابتدای طرح نوروزی وارد استان بوشهر شده‌اند و بالغ بر یک میلیون و ۲۸ هزار خودرو نیز به مقاصد مختلف استان را ترک کرده اند، بطوریکه در مجموع تردد وسایل نقلیه از مبادی ورودی و خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هشت درصدی داشته است.

اخترشناس با اشاره به افزایش تردد ساعتی در استان بوشهر گفت: به صورت میانگین ۳۹۹ خودرو در ساعت از محورهای ارتباطی استان تردد می‌کنند که رعایت نکردن فاصله طولی و سبقت غیر مجاز از بزرگترین عوامل خطرزا به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرکز مدیریت اطلاعات راههای استان طی ایام نوروز، گفت: نوروز امسال قریب هزار تماس هم استانی‌ها و مسافران با این مرکز درباره اطلاعات جاده‌ای و راهنمایی مسیرها پاسخ داده شد.