ندای استان:سفرهای نوروزی به شهرستان گردشگرپذیر گناوه افزایش یافته و در نخستین روزهای تعطیلات سال نو حضور مسافران و گردشگران به خصوص در بازار و ساحل این بندر گسترده و چشمگیر است.

 به گزارش ندای استان،بهار ۱۴۰۲ در حالی از راه رسیده است که حضور مهمانان و گردشگران از نقاط مختلف رنگ و بوی عید را بار دیگر در شهرها و دیارمان گسترانیده است.

شهرستان گناوه از مهمترین شهرستان‌های گردشگر پذیر در کشور است که سالانه میلیون‌ها مسافر به آن سفر می‌کنند و از جاذبه‌های بی نظیر آن بهره می‌برند.

این شهرستان به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمام طول سال و تعطیلات پذیرای گردشگران و مسافران می‌شود.

بهار و نوروز برای استان بوشهر به خصوص گناوه معنای دیگری دارد، در شهر بندری و گردشگر پذیر گناوه مرکز این شهرستان در سال‌های اخیر به یمن جاذبه‌های بی نظیر از جمله ساحل و بازار، میلیون‌ها مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور بار سفر می‌بندندد تا با یک سفر به چندین هدف دست یابند، هم از ساحل زیبا و بی نظیر ماسه‌ای لذت ببرند، هم جاذبه‌های گردشگری و طبیعت زیبای آن دیدن کنند، و هم از بازارهای مملو از اجناس ملوانی با قیمت مناسب خرید کنند و نوروز خود را با مهمان نوازی بی نظیر بندر نشینان بگذرانند.

اگر چه مسافران از هفته‌ها قبل از عید نوروز و تحویل سال و تعطیلات رسمی در این شهر حضور داشتند ولی این تعداد با آغاز تعطیلات رسمی نوروز و در نخستین روزهای بهار ۱۴۰۲ بسیار بیشتر بود.

ساحل و سایت تجاری در این روزهای بهاری ۱۴۰۲ مملو از مسافران و گردشگران است که این بندر را برای سفر نوروزی و گذراندن تعطیلات برگزیده‌اند.

چادرهای مسافران در ساحل و در کمپ‌ها، مدارس و محل‌های اسکان و پارک‌ها و حتی در مواردی در پیاده رو خیابان‌ها و پارک محله‌ها نیز برپا است.

قطب گردشگری مملو از جمعیت شد/ بازار و ساحل گناوه در قرق مسافران

امسال بار دیگر حضور مسافران و گردشگران رونق دوباره به این شهرستان داده است و حضور گسترده هموطنان از سراسر کشور را در این شهرستان شاهد هستیم.

ظرفیت‌های بی نظیر این شهرستان از جمله ساحل و بازارهای تجاری، روستاهای گردشگر پذیر، آب و هوای معتدل در این ایام، طبیعت زیبا و از همه مهم‌تر خونگرمی و مهمان نوازی بندر نشینان مهمان نواز باعث شده تا ورود گردشگر به این شهرستان امسال گسترده‌تر باشد.

از ماه‌ها قبل و با پیش بینی حضور گسترده مسافران مسئولان ستاد خدمات سفر شهرستان نیز دست به کار شدند تا شرایط رابه گونه‌ای مطلوب برای مسافران آماده کنند.

ساحل زیبا مملو از مسافر

ساحل زیبا و ماسه‌ای بندر گناوه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و از زیباترین سواحل است که با آغاز تعطیلات رسمی نوروز ۱۴۰۲ پذیرای گردشگران و مسافران است.

جمعیت بسیار زیادی از مسافران و گردشگران در ساحل حضور دارند و خیابان‌های منتهی به ساحل مملو از جمعیت و خودروهای مسافران و گردشگرانی که برای گذراندن تعطیلات به این بندر زیبا سفر کرده‌اند.

علاوه بر ساحل چشم نواز و زیبا که مسافران از آن لذت می‌برند، برنامه‌های مفرح و مختلفی از سوی کمیته‌های مرتبط ستاد خدمات سفر شهرستان گناوه در ساحل این بندر تدارک دیده شده است که همشهریان و مسافران از آنها بهره مند می‌شوند.

قطب گردشگری مملو از جمعیت شد/ بازار و ساحل گناوه در قرق مسافران

شنا در دریا، قایق سواری، اسب سواری، پیاده روی در کنار ساحل، دوچرخه سواری تفریحات مسافران در ساحل گناوه است.

مسابقات ورزشی و فرهنگی از جمله برپایی بازی‌های بومی محلی، مسابقه ساخت حجم‌های ماسه‌ای، جشنواره بادبادک‌ها، جشن شب‌های ساحل، نمایشگاه اقوام ایرانی، جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری، نمایشگاه غذاهای بومی محلی و ضیافت رمضان برای این ایام در ساحل گناوه پیش بینی شده است.

با توجه به تقارن ایام نوروز یا ماه مبارک رمضان برنامه‌های معنوی و فرهنگی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و چادرهای اقامه نماز، یادواره شهدا در کنار ساحل از سوی سپاه انصارالحسین (ع) و واحد فرهنگی شهرداری گناوه و شورای اسلامی شهر تدارک دیده شده است.

برپایی غرفه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و سنتی در کنار غرفه‌های فروش انواع اجناس خارجی نیز در کنار این ساحل زیبا برای مسافران و گردشگران برپا شده است تا از آنها بهره مند می‌شوند.

ازدحام جمعیت در خیابان ساحلی گناوه به گونه‌ای است که رفت و آمد خودروها را با مشکل مواجه کرده است و ترافیکی از خودروها در خیابان ساحلی و خیابان‌های منتهی به ساحل ایجاد می‌کند.

بازار تجاری گناوه یک تیر و دو نشان، جاذبه خرید و گردش

بندر گناوه یکی از مهمترین بنادر کشور در تجارت و دریانوردی و صید و صیادی و از بنادر گردشگر پذیر در کشور است و دارای بزرگترین ناوگان شناورهای سنتی در بین بنادر کشور است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع شده که شغل بیش از ۸۰ درصد مردم آن به دریا وابسته بوده و از طریق شناورها به کشورهای حوزه خلیج فارس تردد و مبادلات تجاری مشغولند یا از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند.

قطب گردشگری مملو از جمعیت شد/ بازار و ساحل گناوه در قرق مسافران

بازار گناوه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در این بندر محسوب می‌شود و گردشگران و مسافران از دلایل مهم سفر خود به این شهرستان را شهرت این بازار در مناسب بودن قیمت‌ها و وفور اجناس و خرید از این بازار بیان می‌کنند.

گردشگری تجاری از جاذبه‌های ارزشمند گناوه و عمده اجناس بازار این بندر کالای ملوانی و تجاری است که امسال نیز حضور گردشگران و مسافران به این بازار حال و هوا و رونقی دوباره بخشیده است.

اگر چه تورم بر این بازار نیز بی تأثیر نبوده است ولی قیمت‌های مناسب اجناس این بازار گناوه نسبت به دیگر شهرها باعث استقبال گردشگران از این بازار در کنار سایر جاذبه‌های بی نظیر گردشگری شهرستان گناوه، شده است.

بازار تجاری گناوه در روزهای نوروزی امسال مملو از جمعیت مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور است و استقبال گردشگران از این بازار در کنار سایر جاذبه‌های بی نظیر گردشگری شهرستان گناوه، نوروز امسال را برای این بندر و بندر نشینان خونگرم و مهمان‌نواز متفاوت کرده است.

قطب گردشگری مملو از جمعیت شد/ بازار و ساحل گناوه در قرق مسافران

در این بازار علاوه بر مغازه دارها و فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری، بسیاری از افراد که اکثر جوانان هستند نیز با برپایی دست فروشی و یا غرفه داری در حال فروش اجناس مختلف و کسب درآمد هستند.

استقبال مسافران و تنوع اجناس در این بازار و در ایام نوروز بسیار زیاد و گسترده است و ازدحام جمعیت و ترافیک در خیابان‌های منتهی به مرکز خرید و بازار را باعث شده است به گونه‌ای که برخی محدودیت‌های ترافیکی را برای این خیابان‌ها از سوی شورای ترافیک شهرستان به منظور ساماندهی و روان سازی ترافیک و تسهیل در تردد وسایل نقلیه به دنبال داشته است.

در نوروز امسال حضور گردشگران و مسافران و هموطنان در شهرستان گناوه به خصوص در استقبال از بازار و ساحل بسیار زیاد و خیل گسترده‌ای از هموطنان در این شهرستان از جاذبه‌های بی نظیر بهره مند می‌شوند.

بسیج امکانات برای گردشگران در گناوه

فرماندار گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور در شهرستان گناوه هستیم که تلاش شده همه امکانات برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران بسیج شود.

محمد تقی صفری به ظرفیت‌های ممتاز شهرستان گناوه در عرصه گردشگری اشاره کرد و افزود: بازار، ساحل و دریا از ظرفیت‌های مهم گردشگری گناوه است که در این مناطق امکانات مورد نیاز تأمین شده است.

وی افزود: تأمین آب شرب، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، حمام، استقرار نیروهای بهداشت، هلال احمر، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی و گردشگری، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی با همکاری دستگاه‌های مختلف پیش بینی شده است.

فرماندار گناوه بیان کرد: نمازخانه‌ها در ۱۰ نقطه ساحل برپا شده و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی برنامه‌های و جشنواره‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی متناسب این ماه مبارک به منظور بهره مندی مسافران و همشهریان در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به منظور اسکان مناسب مسافران و گردشگران امکانات لازم از سوی کمیته اسکان خدمات سفر نوروزی با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شده است و همه مکان‌ها از قبیل مدارس، ادارات و امکان اقامتی، حسینیه‌ها آماده و در حال خدمت رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

صفری خاطرنشان کرد: در سال گذشته گناوه میزبان بیش از ۶ میلیون مسافر بود که امسال تعداد گردشگران ورودی به این شهرستان بیش از آمار و ارقام در سال گذشته طبق پیش‌بینی می‌شود.

  • منبع خبر : مهر