ندای استان:۲۹ نفر برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی بوشهر تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ندای استان،با نزدیک شدن به ۲۰ اسفند زمان برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، فضایی از سوی کارشناسان و منتقدان اتاق فراهم شده است که به نقد و ارزیابی این نهاد دیرپای بخش خصوصی بپردازند.

طی سه دوره اخیر، لیستی که همه کرسی های هیات نمایندگان اتاق بوشهر را در دست گرفته، طی این دوره دچار اختلاف شده و سرلیست های آن (خورشید گزدرازی و سید حسین معروف) راه شان از هم جدا شده و در دو ائتلاف جداگانه رقابت می کنند.

برای انتخابات امسال ۲۹ نامزد تایید شده برای نشستن بر ۱۵ کرسی اتاق بازرگانی در استان بوشهر با هم رقابت می‌کنند. این پانزده نفر البته در گروه‌ها بازرگانی (۵ کرسی)، صنعت (۵ کرسی)، کشاورزی( ۳ کرسی) و معدن ( ۲ کرسی) بسته به گروهی که از آن نامزد شده‌اند با هم به رقابت می‌پردازند.

اتاق بازرگانی نهادی پرسابقه و ریشه‌دار است که از آن به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد می‌شود؛ نهادی که در سایر کشورهای دنیا نیز تاثیرگذاری زیادی بر شاخص‌های مهم اقتصادی یک کشور دارد.

طی سالیان اخیر درخصوص عملکرد اتاق بازرگانی بندر بوشهر از سوی فعالین بخش خصوصی انتقاداتی مطرح شده که عمدتا ناظر به ضعف کارکرد آن و عدم ورود رییس و هیات رییسه به چالش های فعالان اقتصادی است.

امسال به دلیل تاخیر زیاد در تایید صلاحیت ها، در شرایطی که از جمعه مهلت تبلیغات نامزدهای اتاق بازرگانی آغاز شده، ولی هنوز از ائتلاف ها رونمایی نشده و باید منتظر روزهای پیش رو ماند.

بعید است در انتخابات ۲۰ اسفند به سبک و سیاق گذشته یک لیست مشترک و واحد کرسی های هیات نمایندگان بوشهر را در دست بگیرد، از این رو باید دید نهایتا چه گروهی دست بالاتر را خواهد داشت، گروه فعلی حاکم بر اتاق یا منتقدان رییس.

در ادامه اسامی مامزدهای نهایی کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی بوشهر می بینید:

  • منبع خبر : خلیج فارس