پاداش برای اهدا کنندگان “کلیه” در بوشهر
پاداش برای اهدا کنندگان “کلیه” در بوشهر

ندای استان:با مصوبه هیأت محترم وزیران به اهداء کنندگان کلیه، پاداش تعلق می‌گیرد.

به گزارش ندای استان،رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۵۳۶ بیمار کلیوی در این استان نیازمند دیالیز هستند.

شعیب عباسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: تاکنون ۶۵۰ نفر در این استان عمل پیوند عضو را انجام داده‌اند که ۵۰۰ نفر آن کلیه دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها مرجع رسمی پیوند کلیه در کشور و استان‌ها انجمن بیماران کلیوی است، توضیح داد: در صورتی که فردی تصمیم به اهدا و فروش کلیه خود را بگیرد باید در این انجمن ثبت‌نام کند؛ در صورت مجرد بودن اجازه ولی و در صورت متاهل بودن برای زن و مرد اجازه همسر لازم است و در صورت مطلقه بودن با تایید پزشکی قانونی برای صحت عقل امکان اهدا وجود دارد.

عباسی ادامه داد: گیرنده عضو کلیه نیز مبلغ ۸۰ میلیون تومان به حساب انجمن کلیوی واریز می‌کند و پس از انجام عمل پیوند در تهران و تاییدیه پزشک و بیمارستان، این هزینه به اهدا کننده پرداخت می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر یادآورشد: پیش از این بوشهری‌های دهنده عضو با معرفی این انجمن یک میلیون و نیم هدیه دریافت می‌کردند.

وی گفت: در زمان حاضر پس از انجام عمل پیونده و اخذ تاییدیه‌های لازم، انجمن بیماران کلیوی اهدا کننده عضو را برای دریافت پاداش ایثار به بیمه سلامت معرفی می‌کند.

هدیه ایثار اهدا کلیه ۴۰ میلیون تومان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر نیز گفت: با مصوبه هیات وزیران به اهداء کنندگان کلیه، پاداش تعلق می گیرد و مبلغ چهل میلیون تومان به عنوان کمک هزینه پیوند کلیه به بیماران صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج تعلق می‌گیرد.

داراب بارگاهی اعلام کرد: پرداخت پاداش به اهداء کنندگان کلیه مشروط به داشتن پوشش بیمه پایه فعال از یک سازمان یا شرکت بیمه گر در زمان انجام عمل پیوند است.

وی افزود: این کمک هزینه پس از انجام پیوند و با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اهداکنندگان زنده پرداخت می‌شود.