خلیج فارس تا روز دوشنبه برای ترددهای دریایی نامساعد است
خلیج فارس تا روز دوشنبه برای ترددهای دریایی نامساعد است

ندای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: با وزش بادهای شدید شمال غربی خلیج فارس تا روز دوشنبه برای ترددهای دریایی نامساعد است.

به گزارش ندای استان،پیام مساعدی روز جمعه در گفت و با ایرنا اظهارکرد: در بازه زمانی یاد شده دریا به صورت کامل مواج و متلاطم است و دریانوردان باید از ترددهای غیرضرور اجتناب کنند.

وی بیان کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی در ساعت‌هایی از وقت امروز تا اوایل شب با افزایش پوشش ابر در مناطق مرکزی و جنوبی استان، احتمال وقوع بارش‌ پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و امروز تا اوایل شب در برخی نقاط مرکزی و جنوبی استان با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

مساعدی اضافه کرد: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل و روی دریا در برخی ساعت‌ها بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها بیش از سه متر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد ، مد اول دریا ساعت ۶:۱۰ ، جزر دوم ساعت ۱۰:۴۵ و مد دوم ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۱۰ و عسلویه با ۲۷ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.