سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود
سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

ندای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی سامانه جدید بارشی از اواخر وقت امروز وارد این استان می‎‌شود.

به گزارش ندای استان،پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با نفوذ سامانه ناپایدار جو به استان بوشهر طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی از ساعت‌ها برای مناطق شمالی و مرکزی این استان وقوع بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین تا روز دوشنبه هفته پیش رو با وزش باد متوسط تا شدید گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین نسبت به افزایش نسبی ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش ابر و فردا افزایش سرعت باد و در مناطق شمالی استان با احتمال بارش پراکنده باران و در برخی نقاط همراه مه صبحگاهی پیش بینی می‎شود.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در شمال خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان با سرعت ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.