ماجرای حمایت نماینده دشتستان از تنباکوکاران
ماجرای حمایت نماینده دشتستان از تنباکوکاران

ندای استان:روابط عمومی دفتر نماینده دشتستان در مجلس اعلام کرد: در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس از تنباکوکاران، حمایت نماینده دشتستان واکنش‌های جالبی در پی داشت.

به گزارش ندای استان،ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در گزارش عملکرد هفتگی خود نوشت: روز پنجشنبه (۱۳ بهمن) هم جلسات کمیسیون تلفیق ادامه داشت. یکی از موضوعاتی که در تبصره ۱۷ مورد بحث فراوانی شد، مالیات و عوارض بر دخانیات (سیگار و تنباکو) بود. نمایندگان کمیسیون بهداشت تاکید داشتند که به منظور کاهش مصرف دخانیات، مالیات آن در سال آینده حتی برای سیگار و تنباکوی داخلی حداقل چهار برابر شود، بنده به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان مخالفت کردیم و در دفاع هم ذکر کردیم که اولاً ما هم موافق پیدا کردن روشی برای کاهش مصرف دخانیات هستیم اما افزایش قیمت تنها موجب افزایش قاچاق دخانیات به کشور و در نتیجه تضعیف و تعطیلی کارخانجات تولید داخل می‌شود بعلاوه تعداد زیادی از کشاورزان استان بوشهر به کشت تنباکو مشغول هستند که افزایش عوارض و مالیات فشار را بر آنها بیشتر می‌کند، واقعیت هم این است که توان کنترل قاچاق آن را نداریم و نمی‌توانیم در خلا تصمیم بگیریم،

ثانیاً سابقه نشان داده که افزایش قیمت دخانیات موجب روی‌آوری به مخدرهای خطرناک و البته ارزان‌تر همچون گل می‌شود لذا باید تصمیمی عاقلانه گرفت. یکی از همکاران از دفاع بنده از دخانیات داخلی تعجب کرد و علت آن را پرسید، در پاسخ به شوخی گفتم که بالاخره تنباکو همش ضرر نیست و موجب صله رحم هم می‌شود!