دادستان بوشهر:حمایت قضایی از مددجویان کمیته امداد
دادستان بوشهر:حمایت قضایی از مددجویان کمیته امداد

ندای استان:- دادستان بوشهر گفت: مددجویان زیر پوشش کمیته امداد تنها نیازمند کمک مادی نیستند بلکه به کمک اجتماعی، قضایی و معنوی نیز نیاز دارند.

به گزارش ندای استان،علی حسن پور روز یکشنبه در همایش حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان استان بوشهر افزود: وجود ایتام در هر اجتماعی اجتناب ناپذیر است و این کودکان از جهات مختلف باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود در قالب تفاهم نامه سه جانبه کمیته امداد، کانون وکلا و دادستانی در خصوص معاضدت قضایی به نیازمندان به خصوص ایتام، کمک‌هایی ارائه شود و به این صورت باری از جامعه هدف کمیته امداد به خصوص ایتام و فرزندان محسنین برداشته شود.

حسن پور گفت: در کنار حمایت قضایی و اجتماعی کمک به استعدادیابی و شناسایی استعداد نیازمندان از جمله دیگر ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وظیفه ما به‌عنوان قوای حاکمه این است که این استعدادها شناسایی و پرورش داده شوند و بتوانیم وظیفه خود را در مقابل آنها ادا کنیم.

حسن پور هدف از امضای تفاهم نامه را استعدادیابی، توامندسازی، شناسایی افراد واجد استعدادهای برتر در زمینه های علمی، تحصیلی، فرهنگی، هنری، ورزشی، فعالیت‌های اجتماعی، تجلی از نخبگان و خیرین عنوان کرد.

برخورداری ۳۸ هزار خانوار نیازمند از خدمات کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۳۸ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد حمایت قرار دارند که تلاش شده توانمند سازی این خانوارها توام باحفظ کرامت آنها صورت گیرد.

محمد رضا میری افزود: کمیته امداد در کشور تولید کننده فقر نیست بلکه مدیریت بخشی از فقر به عهده این نهاد است و با توجه به داشته اندک برای رفع نیاز جامعه هدف نیازمند کمک خیران و نیک اندیشان هستیم.

وی اضافه کرد: امروز جنس فقر با گذشته متفاوت و نیازهای خانواده‌های نیازمند نیز گران شده و کمیته امداد به تنهایی امکان پاسخ به همه نیازها را ندارد.

میری ادامه داد: استان بوشهر از جمله استان‌هایی است که خیرین همواره در کنار کمیته امداد قرار دارد و دغدغه ای در این بخش ندارد.

  • منبع خبر : ایرنا