همه مدارس تخریبی تنگستان تا سه سال آینده نوسازی می‌شود
همه مدارس تخریبی تنگستان تا سه سال آینده نوسازی می‌شود

ندای استان:فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: در یک برنامه ریزی مدون با زمان‌بندی سه ساله همه مدرسه‌های تخریبی این شهرستان نوسازی و به مردم تقدیم می‌شود.

به گزارش ندای استان، احمد لطفی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آموزش و پرورش شهرستان تنگستان در دهه فجر اعلام کرد: این شهرستان بیشترین شمار مدرسه‌های تخریبی را در استان بوشهر دارد که با یک برنامه‌ریزی سه ساله روند نوسازی آنها از دهه فجر گذشته آغاز شده است.

وی افزود: در یک سال نخست این برنامه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی نوسازی ۱۰ مدرسه برنامه ریزی شد و بر این اساس تا پایان دولت سیزدهم در تنگستان هیچ مدرسه تخریبی وجود نخواهد داشت.

لطفی ضمن قدردانی از مسئولان آموزش و پرورش تنگستان، ادامه داد: امسال در یک دوره هفت تا هشت ماهه با تجمیع همه ظرفیت‌ها زمینه افتتاح و اجرایی شدن نوسازی ۱۰ مدرسه فراهم شده که اگر سال‌های قبل این اقدام حتی برای ۵ مدرسه نیز انجام شده بود، امروز مدرسه تخریبی در این شهرستان نداشتیم.

فرماندار تنگستان اعلام کرد: دهه فجر امسال در تنگستان ۱۳۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح و اجرایی می‌شود که اقدامی قابل وصف است.

وی اظهار کرد: دهه فجر زمان مناسبی برای انتقال خدمات انقلاب به مردم و تجلیل و قدردانی از عوامل انقلاب، خانواده‌های شهدا و آزادگان و همه کسانی که در کاروان۴۴ ساله انقلاب اسلامی تلاش کردند تا امروز کشور به نقطه‌ای برسد که قابل مقایسه با پیش از آن نیست.

لطفی اضافه کرد: حرکت تنگستان به سمت پیشرفت با گام‌های بزرگی در حال انجام است و باید در دهه فجر این اقدامات را به مردم گزارش داد.

توسعه فضاهای آموزشی نماد برابری در نظام اسلامی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دین اسلام بساط نابرابری را برچید و اعلام کرد که مرد و زن و همه گروه‌ها برابر هستند و تنها معیارهای برتری تقوا و آگاهی است.

محمدهادی رستمیان با بیان اینکه از نظر قرآن کریم آنهایی که می‌دانند و آنان که نمی‌دانند برابر نیستند، بیان کرد: این تفاوت در علم آموزی و مدارس ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ضمن برچیدن بساط استعمار و ظلم شرایطی ایجاد کرده تا برابری و امکانات برای همه مردم فراهم شود و نماد و مصداق این برابری همین فضاهای آموزشی است که اجرا و افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: امروز تحرک و پویایی را در سطح شهرستان تنگستان می بینیم و این فضا در سایه همدلی فرماندار با امام جمعه و همه مسئولان شهرستانی شکل گرفته است.

وی افزود: با این همکاری فضایی امیدبخش در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان ایجاد شده است.

نماینده مردم تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: امروز در تنگستان فضای کار و همکاری با همدلی امام جمعه، فرماندار و شورای شهر شکل گرفته است که بسیار امید بخش است.

کرمی تاکید کرد: هیچ یک از پروژه‌های آموزشی برنامه ریزی شده حذف نمی‌شود و اجرای همه آنها پیگیری می‌شود.

امروز پروژه‌های ساختمان اداری آموزش و پرورش تنگستان افتتاح و عملیات اجرایی ساخت و نوسازی مدارس هدف روستای اشکالی، شهید یگانه بنه گز، نمونه حضرت زینب (س) اهرم، شهید زارع شهرآباد، شهید مطهری باغ گپ، شهید جمالی خیاری و شهدای بانک ملی سالم آباد این شهرستان آغاز شد.

هیچ پروژه ای حذف نمی‌شود و هم آنها پیگیری می‌شود.