علت کندی اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در عالیشهر
علت کندی اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در عالیشهر

ندای استان:مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر گفت: تامین نشدن به موقع سهم متقاضیان مانع شتاب بخشی به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در عالیشهر است تا جایی که در برخی از پروژه ها منجر به عقب ماندگی شده است.

به گزارش ندای استان، جهانبخش تل‌اشکی روز چهارشنبه در تور رسانه ای خبرنگاران و بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن شهر جدید عالیشهر که با حضور فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان بوشهر انجام شد، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز فراهم است و تنها مانع اصلی همراهی نکردان برخی از متقاضیان برای پرداخت سهم آورده است.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ۵ تا حدود ۴۰ درصد است که در صورت پرداخت به موقع از سوی متقاضیان شرایط برای تحویل زودتر از موعد واحدها به متقاضیان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر ادامه داد: تاکنون ۱۸هزار و ۲۸ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر نام نویسی کردند که از این شمار چهار هزار و ۱۵۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

تل اشکی اظهار کرد: از مجموع چهار هزار و ۱۵۰ نفر پس از تکمیل مدارک برای سه هزار و ۷۴۹ نفر افتتاح حساب صورت گرفته است که تاکنون تنها یک هزار و ۶۱۹ نفر نسبت به واریز وجه اولیه اقدام نموده اند که متقاضی موثر شناخته می شوند.

وی گفت: در شهر جدید چاه مبارک یک هزار و ۷۹۸ نفر نام نویسی کردند که از این شمار ۵۱۰ نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند.

تل اشکی تصریح کرد: از مجموع ۵۱۰ نفر حائز شرایط ۴۰۰ متقاضی افتتاح حساب صورت گرفته است که تاکنون تنها ۹۴ نفر نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر افزود: همچنین با توجه به برگزاری فراخوان‌های متعدد این شرکت نسبت به واگذاری ۵۷ قطعه زمین با قرارداد اجاره ۹۹ ساله و به شرط ساخت اقدام کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه چهار ساله دولت مردمی سهم شهر جدید عالیشهر ۶ هزار واحد است که از این شمار زمین موردنیاز احداث تمام واحدها تامین شده است.

تل اشکی عنوان کرد: در شهر جدید چاه مبارک نیز احداث ۲ هزار و ۸۴ واحد پیش بینی شده که از این شمار زمین مورد نیاز ۷۹۰ واحد تامین شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: با توجه به تعیین شهر جدید عالیشهر به عنوان معین جمعیتی مرکز استان بوشهر توسعه زیرساخت‌های این شهر در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی مورد توجه ویژه قرار دارد.

تل اشکی ادامه داد: در همین راستا عالیشهر یکی از شهرهای جدید پیشگام کشور در شاخص برخورداری از زیرساخت‌های اساسی است

  • منبع خبر : ایرنا