تصادفات جاده‌ای در بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت
تصادفات جاده‌ای در بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال تصادفات در جاده‌های این استان رشد ۲۰ درصدی نسبت به زمان مشابه پارسال داشته است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس یکشنبه ۱۸ دی در نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات جاده‌ای از تشکیل شورای راهبردی کاهش تصادفات جاده‌ای در استان با حضور فرمانده پلیس راه کشور و استاندار خبر داد و اظهار کرد: از همه ظرفیت‌ها برای کاهش تصادفات استفاده می‌شود.

وی افزود: در ۹ ماهه ابتدای امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی تصادفات در جاده‌های استان بوشهر نسبت به زمان مشابه پارسال بوده‌ایم که ضرورت دارد اقدامات جدی در این خصوص انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به سهم ۲۵ درصدی خودروهای شوتی در تصادفات استان، یادآور شد: همچنین ۳۴ درصد تصادفات سهم موتوروساران هستند.

اخترشناس ادامه داد: در ۹ ماهه امسال شاهد رشد ۴۲ درصدی آمار تردد در محورهای ورودی استان بوشهر بوده‌ایم و در این مدت هفت میلیون و ۹۲۶ هزار تردد ثبت شده است.

به گفته وی، ۵۲ پروژه فعال یا در دست مناقصه راه روستایی و ۱۵۰ پروژه راهداری یا حمل و نقلی در استان بوشهر فعال است که اعتبار آن‌ها حدود پنج هزار میلیارد ریال است.