ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: برای سفر دوم ریاست جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان طرح و برنامه برای بافت تاریخی پیش بینی کرده ایم که اگر مصوب شود اتفاقات خوبی برای این محدوده رخ می دهد.

به گزارش ندای استان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وضعیت بحرانی ۹ بنا در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: ۹ نفر ساکن این بناها هستند که شدیدا نگران خطر ریزش روی سرشان در بارندگی های آخر هفته می باشیم.

اسماعیل سجادی منش در نشست شورای شهر بوشهر افزود: قبلا هشدارهایی به ساکنان این بناها داده شده، ولی چون بی توجهی شد، از روزهای گذشته همکاران ما در تک تک این منازل مراجعه کرده و پیگیر تخلیه ساکنان آن بوده اند.

سجادی منش ادامه داد: دو شب یکی از بناهای بحرانی در بافت تاریخی ریزش کرد که از لطف خدا ساکنین آن نبودند، از این رو از شهرداری تقاضا داریم برای چهارشنبه تا جمعه اکیپ های عملیاتی و آتش نشانی خود را در نزدیکی بافت تاریخی در حالت آماده باش داشته باشد تا درصورت بروز حادثه ریزش، سریعا ورود کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساحت ۳۴ هکتاری بافت تاریخی بوشهر گفت: حفظ و نگهداری این بافت اولویت ماست، در این راستا طی سفر اول ریاست جمهوری ۲۰ میلیارد تومان مشترکا برای بافت تاریخی بوشهر و سیراف گرفتیم که البته می دانیم این اعتبارات زیاد نیست و حکایت نخود در آش را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: برای سفر دوم ریاست جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان طرح و برنامه برای بافت تاریخی پیش بینی کرده ایم که اگر مصوب شود اتفاقات خوبی برای این محدوده رخ می دهد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today