هوای بوشهر سرد می شود
هوای بوشهر سرد می شود

ندای استان:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بوشهری‌ها از این هفته منتظر کاهش محسوس دمای هوا بین چهار تا پنج درجه سانتیگراد باشند.

به گزارش ندای استان،پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز عسلویه و جم با ۲۸ و ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی بیان کرد: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی امروز تا اوایل شب امکان بارش خفیف و پراکنده باران در برخی مناطق وجود دارد.

مساعدی یادآورشد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، برازجان، بوشهر، خورموج، دیلم، جم، دیر، کنگان و گنگان به ترتیب با ۵۱، ۳۶، ۲۳، ۲۲.۸، ۲۰، ۱۷.۶، ۱۲.۲، ۸.۸ و ۸ میلیمتر بیشترین میزان بارش را در استان بوشهر داشتند.

وی گفت: با پایان شرایط بارشی، وزش باد شدید شمال غربی تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد داشت که طی این مدت خلیج فارس متلاطم پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: همچنین علاوه بر کاهش محسوس دما، وقوع پدیده مه صبحگاهی پدیده غالب خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان نیمه ابری تا ابری همراه وزش باد شدید، احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی، گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی خلیج فارس ۲۲ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می شود.

وی افزد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۳:۳۰، مد اول دریا ساعت ۰۹:۴۰ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۲۰ خواهد بود.