امامان جمعه بوشهر چه گفتند؟
امامان جمعه بوشهر چه گفتند؟

ندای استان: امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته جهاد تبیین را وظیفه هر ایرانی خواندند و بر رورت اجرای آن تاکید کردند.

به گزارش ندای استان،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با بصیرت و روشنگری در مقابل تهاجم رسانه‌ای دنیای استکبار، مقاومت رسانه‌ای سخت را عملیاتی و هر ایرانی باید به عنوان یک مجاهد در راستای جهاد تبیین گام بردارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: دشمن با دروغ پردازی و شایعه پراکنی به دنبال مدیریت فکرهای جامعه است تا مطابق آن فکرهای فریبنده تصمیم گیری کنند اما هیچگاه نباید به سخنان دشمنان توجه کرد.

صفایی بوشهری یادآور شد: امروز در شرایط سخت تهاجم رسانه ای هستیم و باید با مقاومت رسانه ای هر فرد به عنوان یک رسانه مقاومتی و یک مجاهد در جهاد تبیین باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و مسئولان بسیج افزود: تاریخ نشان داده مذاکره با آمریکا و پایبند بودن آن‌ها به تعهد در نظام حاکم بر آمریکا جایگاهی ندارد و آن‌ها همواره نظام خود را بر بدعهدی و جنایت پایه گذاری کرده اند.

صفایی بوشهری با اشاره به نمونه هایی از بدعهدی آمریکا اظهار کرد: درجریان برجام ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا به یک تعهد خود نیز عمل نکرد.

صفایی بوشهری اظهار کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که یک مملکت را مستعمره و فکر سیاسی منحرف خود را بر آن کشور مسلط کنند؛ کدام ایرانی غیرتمند می تواند این اندیشه آمریکا را قبول کند.

وی ادامه داد: آمریکا کشورهایی که با او هم پیمان هستند را گاو شیرده می‌داند اما ما به آنها اعلام می‌کنیم ایران انقلابی و متمدن هیچگاه زیر بار ذلت آمریکا نخواهد رفت.

صفایی بوشهری با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج در حقیقت یک فرهنگ، گفتمان و تفکر است که دارای یک منظومه فکری است وهمه آنانی که دل در گرو پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی دارند، بسیجی هستند.

صفایی بوشهری با تبریک روز دانشجو گفت: باید به خواسته‌های منطقی دانشجویان فهیم، انقلابی و مردمی توجه کرد و در مسیر ازدواج دانشجویی، فراهم ساختن امکانات برای آموزش، پیشرفت و توانمندسازی آنان برای رسیدن به خودکفایی و مرجعیت علمی برنامه‌ریزی لازم و تلاش جدی صورت گیرد.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی براساس قرآن و سنت تنظیم شده به همین دلیل مترقی ترین قانون اساسی جهان به شمار می‌رود چون به رای مردم گذاشته شده است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان افزود: به همین دلیل است که ایران اسلامی مدعی حکومت مردم سالار دینی است و به عنوان یک الگوی جدید همواره به جهان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اضافه کرد: دانشجویان از جمله قشرهای برجسته و نقش آفرین در انقلاب اسلامی بوده و هستند.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که سبیجی بمانید و روحیه و ایمان بسیجی را در خود حفظ کنید اضافه کرد: بسیجیان باید قدر خود را بدانند چون بسیجی بودن توفیقی خدادادی است.

مصلح ادامه داد: نقشه های شوم دشمن را بشناسید و از رشد معنوی خود مراقبت کنید و ضمن حفظ آمادگی عملی خود مراقب باشید غافلگیر دشمن نشوید.

وی تاکید کرد: امروز مهمترین شیوه بدخواهان نظام جعل و دروغ پردازی بوسیله فضای مجازی است و در مقابل لشکر دشمن باید با جهاد تبیین روشن بینی خود را افزایش دهیم.

وی از پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر و متولیان مسجد ابوالفضل بابت برگزاری یادواره شهدای محله حسین آباد تقدیر کرد.

کنگان

امام جمعه موقت کنگان گفت: حرکت سریع به سمت توسعه و پیشرفت ایران قوی وظیفه ای همگانی است.

حجت الاسلام مهدی حیدری در اجتماع نمازگزاران این شهر با بیان اینکه دشمن از ایران قوی می ترسد افزود: مردم و مسئولان با همدلی و اتحاد زمینه قوی تر شدن جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند.

خطیب موقت جمعه کنگان عنوان کرد: امروز نیز دشمن می داند که این جمهوری اسلامی ایران است که توانسته صدای اسلام را به جهان و جهانیان برساند و تلاش می کنند تا صدای ایران را خاموش کنند.

امام جمعه موقت کنگان با اشاره به تلاش دشمن در غالب اغتشاشات و ضربه زدن به ایران قوی، با استناد به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: آمریکایی ها تاکنون نتوانستند غلطی کنند و از این به بعد هم غلطی نخواهند کرد.

حیدری افزود: وظیفه امروز ما پیشرفت و قوی شدن است و بر مبنای فرمایش ولی فقیه زمان ابزار مهم پیشرفت امید آفرینی و پرهیز از یاس و ناامیدی است.

امام جمعه موقت کنگان با تسلیت شهادت اول شهیده راه ولایت، حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: شهادت آن بزرگ بانو نماد بزرگترین ظلم تاریخ به پاکترین انسان تاریخ است و هر کسی کوچکترین قدمی برای نام و یاد آن شهیده راه ولایت انجام دهد خداوند بزرگترین نعمت ها را به او ارزانی می فرماید.

حیدری در بخش پایانی با تبیین دگرباره ویژگی های فرهنگ بسیجی در کلام رهبر بسیجیان افزود: بسجی ماندن و حفظ روحیه بسیجی، بسیجی بودن را توفیق خدادادی دانستن ، شناخت دشمن و نقطه ضعف های آن و مراقبت از رشد معنوی از مهمترین توصیه های رهبر معظم انقلاب به بسیجیان است.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: یکی از مهم ترین اهداف دشمنان و معاندان، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جعل و دروغ و دروغ پردازی است که ازطریق شبکه های معاند فارسی زبان و شبکه‌های مجازی انجام می دهند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته گناوه افزود: دشمنان و معاندان در جریان اغتشاشات اخیر در کشور، خبرهای جعلی و دروغ و کذب زیادی تهیه و به خرد جامعه دادند و تعدادی تحت تاثیر القائات آنها  قرار گرفتند و  هیجان زده و احساسی شدند و باور کردند.

وی اظهارکرد: رهبرمعظم انقلاب در پنجم آذر توصیه‌های مهمی ایراد کردند و آنچه که وظیفه همه جامعه بویژه بسیجیان دانستند شیوه بدخواهان ملت، شناخت شبکه های معاند و شگردهای دشمن، عمل به وظیفه جهاد تبیین، بصیرت افزایی و روشنگری است.

امام جمعه گناوه گفت: دشمن آنچه که به دنبال تسلط بر سرزمین باشد به دنبال تسلط بر افکار جوانان است و باید هوشیار و مراقب باشند.

وی ادامه داد: بسیجی ماندن، حفظ روحیه و ایمان بسیجی و مراقبت از نفوذ افراد ناباب و فاسد در بسیج از دیگر نکات ارزشنمد فرامین رهبری با بسیجیان در روز پنجم آذر بود که باید دقت و اهتمام جدی ورزند.

رکنی حسینی با اشاره قطعنامه ها و بیانیه های صادره شده سریالی در مجامع بین المللی گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل، قطعنامه ضد ایرانی را در باره آنچه وضعیت حقوق بشر دانستند صادر و تصویب کردند و اگر واقعا دلسور حقوق بشر هستید، آیا نیروهای بسیجی و امنیتی و انتظامی که شهید شدند، بشر نبودند؟

امام جمعه  گناوه با گرامیداشت فرارسیدن روز دانشجو افزود: فلسفه روز دانشجو در نظام اسلامی به چهار روز بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برمی گردد که توسط آمریکایی ها صورت گرفت .

وی گفت: سابقه دانشجو ظلم ستیزی و استکبارستیزی است و امروز جامعه دانشجویی وطیفه سنگینی برعهده دارد و باید مطالبه گر و حلال مشکلات کشور باشد.

رکنی حسینی بیان کرد: دانشجو باید بیدار کننده جامعه، مجاهد تبیین و بصیرت افزا باشد و نه اینکه درخط معاندان حرکت کند و تحت تاثیر القائات دشمن قرار بگیرد.

  • منبع خبر : ایرنا