۲۳۷۸ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به محصولات کشاورزی بوشهر
۲۳۷۸ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به محصولات کشاورزی بوشهر

ندای استان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خشکسالی در سال زراعی گذشته ۲ هزارو ۳۷۸ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش ندای استان،نوذر منفرد در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بوشهر میزان خسارت خشکسالی به محصولات کشاورزی استان را ۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خشکسالی در سال زراعی گذشته به ۳۰۰ هزار تن محصول کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

وی به خسارت سامانه بارشی مونسون در مرداد ماه امسال نیز اشاره کرد و افزود: بارش شدید باران در این سامانه ۸۰۰ میلیارد تومان به محصولات و حوزه کشاورزی استان بوشهر خسارت زد که جبران خسارت بهره‌برداران نیازمند مصوبه هیات دولت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اعتبارات امهال وام کشاورزان گفت: اعتبارات ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به میزان ۱۳۸ میلیارد ریال برای امهال تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی ابلاغ و جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر از این اعتبارات تخصیص یافته است، ادامه داد: این اعتبارات در اختیار بانک‌های عامل برای توزیع در بخش کشاورزی قرار گرفته است.

منفرد اضافه کرد: در سه سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در استان بوشهر برای امهال تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی استان بوشهر پرداخت شده است.

وی با اشاره به ابلاغ ۴۵ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان بوشهر، گفت: این تسهیلات با سود ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری استان بوشهر است که در اختیار ۵ بانک عامل قرار گرفته و تاکنون ۲۳ درصد آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر سقف پرداخت خسارت خشکسالی را ۲۰ میلیون تومان برای هر بهره‌بردار عنوان کرد و افزود: از محل اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۷ مدیریت بحران ۶۴ میلیارد ریال اعتبار جذب شده که در حوزه آب و خاک شامل خرید لوله، ساخت مخازن آب و لایروبی قنوات پرداخت شده است.