سپاه بوشهر ۸۹۴ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدوین کرد
سپاه بوشهر ۸۹۴ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدوین کرد

ندای استان:فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: به مناسبت چهل و دومین هفته دفاع مقدس، ۸۹۴ ویژه برنامه برای اجرا و برگزاری در این استان تدوین شده است.

به گزارش ندای استان،سردار علی رزمجو روز دوشنبه در نشست خبری بیان کرد: بی‌تردید دفاع مقدس از باشکوه‌ترین حماسه‌های ملت ایران است که در پرتو پایبندی عموم مردم به ارزش‌های الهی رقم خورد و دشمن متجاوز را از رسیدن به اهدافش بازداشت.

وی با تاکید بر اینکه باید ارزش‌های دفاع مقدس در اداره‌ها، نهادها و زندگی اجتماعی جریان داشته باشد، افزود: کارایی این ارزش‌ها نه تنها در دوران جنگ که در زمان حاضر نیز به اثبات رسیده است و هر جا که این ویژگی‌ها ساری و جاری بوده نتیجه آن موفقیت و رضایتمندی مردم است.

رزمجو تاکید کرد: برنده‌ترین صلاح در برابر هجمه‌های امروز دشمن بویژه در حوزه‌های فرهنگی، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی استفاده از ارزش‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اظهار کرد: امروز در شرایطی چهل و دومین هفته دفاع مقدس را گرامی‌ می‌داریم که جمهوری اسلامی در اوج شکوه و عزت قرار دارد و دشمن با ضربه مهلکی که در جنگ تحمیلی متحمل شد، دیگر توان اقدام نظامی علیه ایران را پیدا نکرد.

وی افزود: به این منظور با هدف گرامیداشت دفاع مقدس، برنامه‌های جامعی در هماهنگی با مسئولان و دستگاه‌های متولی از جمله بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

روزشمار هفته دفاع مقدرس در بوشهر

رزمجو با اشاره به نقش اثر گذار رهبری امام خمینی (ره) و ولایت پذیری در دفاع مقدس، گفت: فردا فرماندهان سپاه استان بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس روز ۳۰ شهریور ماه به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان در استان و کشور برگزار می‌شود و پیشکسوتان بوشهری در حسینیه عاشقان ثار الله تجلیل می‌شوند.

رزمجو با اشاره به کارنامه سراسر موفقیت استان بوشهر در مبارزه با تجاوزهای دشمن، افزود: در ادامه ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریور ماه شاهد برگزاری رژه اقتدار آمیز نیروهای مسلح در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس خواهیم بود که در این قالب بخشی از توان نیروهای نظامی در بلوار امام علی (ع) بوشهر به نمایش گذاشته می‎‌شود.

وی اضافه کرد: در همین روز غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا برگزار می‌شود و روز جمعه شاهد حضور باشکوه نیروهای مسلح استان بوشهر در نماز جمعه هستیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت جهاد تبیین تاکید دارند و به این منظور دوم مهر ماه در این هفته به برپایی همایش جهاد خدمت و تبیین در استان بوشهر اختصاص یافته است.

رزمجو با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت در بسیاری از نقاط استان بوشهر با مشکل فضا و اسکان روبرو هستند، اعلام کرد: در این روز ۲ حوزه مقاومت خواهران و برادران شهر چغادک ( از توابع شهرستان بوشهر) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: شعار راهبردی هفته دفاع مقدس امسال ” ما مقاوم هستیم” است و چهارم مهر ماه همایشی با همین عنوان در فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر گفت: اصناف علاوه بر حضور گسترده در جبهه‌های جنگ، نقشی پررنگ و موثر در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند و سراسر تاریخ مراحل جنگ تحمیلی نشان دهنده حضور این قشر از جامعه است؛ با هدف معرفی و تشریح این نقش، همایش نقش اصناف و کسبه در دفاع مقدس، در اتاق بازرگانی بوشهر برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: در این هفته ۲ هزار بسته لوازم التحریر هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در میان دانش‌آموزان نیازمند استان بوشهر توزیع می‌شود.

رزمجو همچنین با اشاره به آموزش و سازماندهی سربازان و نقش آفرینی آنها در هشت‌سال دفاع مقدس، اضافه کرد: ششم مهر ماه همایش تجلیل از سربازان نمونه استان بوشهر در حیسنیه عاشقان ثارالله سپاه برگزار می‌شود تا فرهنگ دفاع مقدس به سربازان امروز معرفی و منتقل شود و در همین روز همایش تبیین نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس نیز برگزار می‌شود

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر همانند ایام دفاع مقدس شاهد حضور قشرهای مختلف مردم در میان مدافعان حرم بودیم و تیپ فاطمیون افغانستانی یکی از گروه‌هایی بودند که بسیار مردانه و قدرتمندانه جنگیدند و شهیدان بساری تقدیم کردند.

وی افزود: در استان بوشهر ۲ خانواده شهید از این تیپ در گناوه شناسایی شد که شرایط زندگی نامناسبی داشتند و با پیگیری انجام شده و دستور سردار سلامی، در یکسال با زمین اهدایی یک خیر، ۲ واحد مسکونی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان برای آنها احداث شد که در این هفته به آنها تحول می‌شود.

رزمجو ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس از سوی نیروی دریایی ارتش ۳۱ شهریور ماه در موزه دریایی (واقع در ریشهر) گشایش می‌یابد و نیروی سپاه استان بوشهر نیز با پنج غرفه در این نمایشگاه حاضر است.

عملکرد موکب سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در اربعین

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به برپایی بی نظیر و پر شور و شعور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت:  موکب این سپاه در صحن زهرا (س) نجف برپا بود و در ۱۰ روز ۲۰ هزار زائر را به صورت عزتمندانه و در فضایی مناسب اسکان داد.

وی افزود: در این موکب با استقرار همه امکانات، روزانه میانگین ۱۲ تا ۱۵ هزار قرص نان پخت شد و پنج تا هفت هزار پرس غذای گرم برای ناهار و سه تا چهار هزار پرس برای وعده شام تدارک دیده شد و چهار هزار نفر نیز هر روز در وعده صبحانه پذیرایی شدند.

رزمجو اضافه کرد: در مجموع در ۱۰ روز فعالیت این موکب در نجف اشرف، ۵۰ هزار زائر حسینی در این موکب پذیرایی شدند.

  • منبع خبر : ایرنا