ادارات برتر استان بوشهر معرفی شدند
ادارات برتر استان بوشهر معرفی شدند

ندای استان:در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان بوشهر از دستگاه اجرایی برتر استان بوشهر تقدیر شد

به گزارش ندای استان،اصغر جعفری روز شنبه در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان بوشهر بیان کرد: ضد فساد بودن به عنوان یکی از ویژگی‌های یک کارمند و مدیر در تراز انقلاب اسلامی در سخن آسان اما در عمل بسیار سخت است.

وی ادامه داد: به دنبال این ویژگی توجه به عدالت و تضاد منافع در نظام اداری مطرح می‌شود و به این معنا است که نگاه مدیران و کارمندان در دستورها و نگارش های اداری معطوف به حل مشکلات مراجعه کننده باشد.

جعفری افزود: لازم است در حکم‌هایی که برای سمت‌های شغلی مختلف صادر می‌شود، دانش، شایستگی و تخصص، تجربه و تعهد که همان ضد فساد بودن است، مورد توجه قرار گرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر رفتار سازمانی را یکی دیگر از مولفه‌های اساسی نظام اداری عنوان کرد و گفت: بخش بزرگی از مشکلات نظام سازمانی کشور ناشی از رفتار نامناسب سازمانی است.

وی افزود: شکل درست رفتار سازمانی و تکریم ارباب رجوع  از راس هرم به پایین گسترش پیدا می‌کند و شیوه رفتاری یک مدیر با اخلاق، با دانش و با سعه صدر به سطح‌های مدیریتی میانی، پایینی و کارشناسان تسری می‌یابد.

جعفری گفت: تجربه نشان می‌دهد که در کنار دانش و تجربه، انگیزه حرف نخست را برای موفقیت مدیران و کارشناسان در نظام اداری می‌زند بنابراین افراد باید با انگیزه وارد سمت سازمانی شوند و هدف فردی خود را در این راستا بگنجانند و تعریف کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر افزود: موضوع اشتغال جوانان بوشهری در کنار همه ثروتی که این استان دارد از سال‌ها پیش مطرح بوده است و در این زمینه مصوبه کشوری نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در این استان مصوبه کشوری و از دستورات مدیریتی استاندار است که تحقق آن باید با جدیت دنبال شود.

جعفری ادامه داد: این موضوع مزیت و نقطه قوت استان بوشهر است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای کمک به تحقق ان باید دست به دست هم دهند.

وی اذعان کرد: استان بوشهر ۱۰۰ هزار جوان بیکار دارد و باید تلاش شود با اجرای این مصوبه تا اندازه‌ای از این درماندگی خانواده‌ها رهایی یابیم.

محسن پاپری زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در آیین پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره شهید رجایی استان بوشهر در تالار لیان گفت: در این جشنواره برای شناسایی دستگاه برتر، ۹۱۸ شاخص عمومی و ۵۹۴ شاخص اختصاصی را در ۵۲ دستگاه اجرایی استان بوشهر ارزیابی کردیم که در نهایت ۱۵ دستگاه اجرایی در ۱۱ محور برگزیده شدند.

اداره کل‌های امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی در ۲ بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در بخش اموزشی، پژوهشی و فرهنگی

اداره کل دامپزشکی در گروه تولیدی و خدماتی

شرکت گاز استان و اداره کل بنادر و دریانوردی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی

اداره کل ثبت احوال در گروه عمومی و قضایی

شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهور

شرکت اب و فاضلاب و توزیع نیروی برق در محور جذب منابع ملی و استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه

نظارت گمرکات استان بوشهر در زمینه بهبود محیط کسب و کار

اداره کل بیمه سلامت در محور ارائه خدمات برجسته در حوزه صدور حداکثری نسخه‌های الکترونیکی و اداره کل ثبت اسناد و املاک در محور ارائه خدمات برجسته با رویکرد دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها به عنوان دستگاه‌های برتر استان بوشهر معرفی شدند.

  • منبع خبر : ایرنا