ثبت دمای ۵۲ درجه در شهر آبپخش
ثبت دمای ۵۲ درجه در شهر آبپخش

ندای استان:معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ادامه روند افزایش دما در استان شهر آبپخش در دشتستان دمای ۵۲ درجه سلسیوس را ثبت کرد.

به گزارش ندای استان،زهرا راستگو افزود: روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد دمای هوا در برخی نقاط غیرساحلی استان همچون دشتستان به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس و حتی بیشتر از آن رسید.
وی ادامه داد: دیروز جمعه در برازجان دمای هوا به ۵۱ درجه سلیسوس رسید و در برخی نقاط از شهرستان دشتستان همچون آبپخش دمای ۵۲ درجه سلسیوس هم گزارش شد.
به گفته معاون پیش بینی هواشناسی استان امروز شنبه نیز هرچند اندکی از گرمای هوا کاسته شده، اما همچنان دمای هوا در نقاط غیر ساحلی استان در محدوده ۴۸ تا ۵۰ درجه سلسیوس خواهد بود.
وی از کاهش دما در استان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود در روز‌های آینده تا پایان هفته به‌تدریج دمای هوا کم‌تر شود و در پایان هفته در نقاط غیرساحلی استان به کمتر از ۴۵ درجه سلسیوس برسد.
راستگو می‌گوید: در نقاط ساحلی استان هم به دلیل وزش جریانات گرم و مرطوب جنوبی همچنان پدیده شرجی را خواهیم داشت و دمای هوا نیز به دلیل بالا بودن رطوبت بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.