وضعیت شمال استان قرمز شد
وضعیت شمال استان قرمز شد

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم اکنون از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۶۰ درصد در وضعیت زرد، ۲۰ درصد نارنجی و ۲۰ درصد هم قرمز قرار دارند.

به گزارش ندای استان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس ارزیابی های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته گذشته وضعیت کرونایی شهرستان‌های دیلم و گناوه از نارنجی ( پرخطر) و زرد ( خطر متوسط) به خیلی پرخطر تغییر کرد تا رنگ دوباره به نقشه کرونایی این استان بازگردد.

قاسم برجویی فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر همین اساس شهرستان دشتی نیز که در وضعیت آبی (کم خطر) کرونایی قرار داشت به نارنجی پر خطر تغییر رنگ داد.

وی اظهار کرد: بر این اساس در زمان حاضر ۶ شهرستان‌ بوشهر، جم، دشتستان، دیر، کنگان و عسلویه این استان در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

به گفته برجویی فرد در زمان حاضر ۲ شهرستان گناوه و دیلم در وضعیت قرمز خیلی پرخطر و شهرستان دشتی و تنگستان نیز در وضعیت نارنجی پرخطر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هم اکنون از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۶۰ درصد در وضعیت زرد، ۲۰ درصد نارنجی و ۲۰ درصد هم قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به روند کاهشی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر از ۱۵ فروردین سال جاری افزود: بر این اساس از اوایل تیرماه تاکنون روند بستری‌های مثبت کرونا از هشت بیمار به ۱۱۰ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه در خرداد ماه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده بود اما از تیرماه تاکنون شماری جان باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ثبت رسید.

برجویی فرد ادامه داد: آمارها و شمار مراجعان به مراکز بهداشتی استان بوشهر بیانگر سیر افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان است و می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقید باشند تا دچار پیک دوباره بیماری نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و همچنان وجود دارد گفت: مردم در اجتماع ها، مکان‌های شلوغ و فضاهای سرپوشیده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشند.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری بویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

برجویی فرد اظهار کرد: تلاش می شود با همکاری مردم قبل از ورود به پیک جدید زنجیره انتقال ویروس در استان بوشهر قطع شود.

وی تاکید کرد: یادمان باشد تابستان گذشته در پیک پنجم کرونا طی ۲ تا سه هفته سراسر کشور در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار گرفت و مرگ روزانه ۸۰۰ نفر در کشور رقم خورد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۷هزار و ۵۰۱ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۱۹۶ نفر نیز به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.