اجرای طرح ملی باغچه‌های سلامت در روستاها
اجرای طرح ملی باغچه‌های سلامت در روستاها

ندای استان:طرح ملی باغچه‌های سلامت ویژه زنان روستایی برای کشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و اصول تغذیه، سالانه در ۴۰ روستای استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش ندای استان،مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در هر روستا به طور میانگین سالانه ۲۰ باغچه سلامت ایجاد می‌شود.

شهریار مرشدی اظهار داشت: بعد از شناسایی روستای هدف، دوره‌های آموزشی و ایجاد باغچه‌های سلامت در کشت و داشت و برداشت و اصول تغذیه برای زنان روستایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت اداره بهداشت، برای اصلاح الگوی غذایی خانوار روستایی اجرا شده است افزود: طرح گسترش باغچه‌های خانگی با هدف تولید سبزیجات و صیفی‌جات سالم و به دور از سموم شیمیایی از برنامه‌های مشترک وزارت بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی است.

مرشدی افزود: باغچه‌های خانگی بر تولید محصولات سلامت محور و تغذیه صحیح با دسترسی آسان به ریز مغذی‌های مورد نیاز در سبد غذایی خانوار مناطق روستایی و عشایری تأکید دارد.

وی گفت: ایجاد باغچه‌های سلامت به‌عنوان یک الگوی تشویقی در محوطه‌های خانه‌های بهداشت که شرایط لازم را دارند در همه روستا‌های دارای ظرفیت تولید اجرا می‌شود.