ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دیوارچینی دره های فصلی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیل رودخانه ها از مهمترین راهکار های پیشگیری از خسارات سیل در شهر برازجان است.

به گزارش ندای استان،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه با مسئولان دشتستان افزود: شهرستان دشتستان یکسری حوادث طبیعی مانند سیل دارد که همواره یکی از تهدیدات بزرگ برای آن محسوب می شود و مشکل همیشگی در شهر برازجان که موجب خسارت به منازل و وسایل مردم وارد می کند دره های فصلی است.

صفایی بوشهری گفت: این سامانه بارشی چند روز اخیر که در کشورهای همسایه هم تلفات زیادی داشته در سطح ایران هم قربانی های داشتیم ولی الحمداله در استان بوشهر با توجه به آمادگی هایی که در مسئولان وجود داشت شرایط طوری رقم خورده که آسیب کمتری متوجه مردم باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بحمدالله هم دانش کار و هم توان کار در همه مسئولان وجود دارد تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران استان بوشهر و شهرستان دشتستان نهایت آمادگی کامل داشتند و هم اطلاع رسانی خوب انجام شد.

وی گفت: در سیل دیروز به تعدادی از منازل مسکونی و وسایل منزل شهروندان برازجان خسارت وارد شده است که باید مسیل ها حتما از دو طرف دیوار کشی شود که قطعا اگر این کار صورت نگیرد سیل توسعه مسیل می دهد و به منازل مسکونی و تجاری آسیب می رساند.

صفایی بوشهری ادامه داد: عمیق کردن مسیل و لایه روبی مرتب آن راه دیگری است و همچنین دقت و توجه به اینکه در حریم رودخانه مجوز ساخت صادر نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مردم که آسیب می بینند تحت فشار روحی و روانی قرار می گیرند لذا مسئولین بین مردم حاضر شوند و از آنها دلجویی کنند و خسارت ها احصاء بشود وسایل مردم و کالاهای مردم جبران شود.

وی گفت: یک میلیاردو ۲۰۰میلیون تومان سال گذشته برای جبران سیل دشتستان اختصاص یافت که ۶۰۰ میلیون تومان آن هزینه نشده که در این راه باید هزینه شود.

امام جمعه بوشهر گفت: با بر آورد خسارات سیل اخیر از طریق بنیاد مستضعفان جهت تامین اعتبار هماهنگی شود  و در زمینه بسته های معیشتی هم حمایت لازم انجام شود .