آزاد سازی ۱۴۸۷ هکتار از اراضی ملی در بوشهر از دست زمین‌خواران
آزاد سازی ۱۴۸۷ هکتار از اراضی ملی در بوشهر از دست زمین‌خواران

ندای استان:رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادسازی یک‌هزار و ۴۸۷ هکتار اراضی ملی در این استان از دست زمین‌خواران خبر داد و گفت: در همین زمینه ۴۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز قلع و قمع شد.

به گزارش ندای استان،علی جمادی در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه از صدور سند مالکیت برای ۹۸ درصد اراضی ملی در استان بوشهر خبر داد و افزود: اجرای طرح کاداستر نقش مهمی در پیشگیری از زمین خواری در حوزه اراضی ملی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: در اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر عقب نشینی از حریم دریا و آزادسازی سواحل تصرف شده به نفع مردم، ۵۵ هکتار از سواحل استان بوشهر رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از اطاله دادرسی به‌عنوان یکی از شاخص‌های موفقیت دستگاه قضایی است، عنوان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در استان بوشهر در سال گذشته ۲۲۷ هزار و ۸۱۹ فقره بوده که در این مدت ۲۳۳ هزار و ۹۷۷ فقره پرونده مختومه شده است.

جمادی همچنین از رسیدگی به بیش از ۴۱ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان خبر داد و افزود: با توجه به توسعه فرهنگ صلح و سازش در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کیفری، بیش از ۳۰ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف در این استان منجر به صلح و سازش شده است.

وی ادامه داد: در این راستا در سال گذشته ۲۷ محکوم به قصاص نفس با تلاش شورای حل اختلاف، معتمدین و رضایت اولیای دم از دار مجازات رهایی یافتند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما