۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند
۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

ندای استان:همزمان با دهه کرامت و میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد با همکاری موسسه خیریه حضرت زهرا (س) شهر چغادک روز شنبه از زندان مرکزی استان بوشهر آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش ندای استان،دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر درحاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا افزود: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های مرجع قضایی است که تلاش می‌شود از طریق آزادی مشروط، پابند الکترونیک و حکم جایگزین حبس این سیاست محقق شود.

علی حسن پور افزود: همچنین حضور خیرین با ارائه کمک‌های خیرخواهانه خود در کنار تلاش ستاد دیه در حمایت و گرفتن رضایت از شاکیان از جمله راهکارهای مهم برای آزادی زندانیان است.

وی بیان کرد: بسیاری از مددجویان در بند به طور ناخواسته گرفتار زندان شده اند که با این ابزارها و بویژه با کمک خیرین زمینه آزادی این گروه از مددجویان فراهم و باعث می‌شود خانواده آنها که هیچ نقشی در جرم ندارند کمتر دچار آسیب شوند.

دادستان بوشهر در خصوص آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد استان بوشهر گفت: کل بدهی این زندانیان سه میلیارد تومان است که با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان از طرف موسسه خیریه حضرت زهرا (س) چغادک و ۳۴۰ میلیون تومان نیز از طرف ستاد دیه و خیرین و پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات زمینه آزادی آنان فراهم شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر از این زندانیان مرد و یک نفر زن هستند که هشت نفر از این افراد به دلیل جرائم مالی، سه نفر مهریه و یک نفر نیز  پرداخت دیه در بند بوده اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: از ابتدای  سال جاری تاکنون نیز ۲۱ زندانی جرائم غیر عمد با ۲۰ میلیارد تومان بدهی که ۱۳ نفر از آنان به دلیل جرائم مالی و هشت نفر مهریه در بند بودند با پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، ۴۰۰ میلیون تومان وام و ۲ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان گذشت شاکیان به آغوش خانواده بازگشتند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر نیز ۱۰۹ زندانی شامل پنج نفر زن و ۱۰۴ مرد با ۱۵۶ میلیارد تومان بدهی در زندان چشم انتظار نگاه مهربانانه خیران هستند که از این تعداد ۶۹ نفر به دلیل جرائم مالی، ۲ نفر دیه و ۳۸ نفر نیز مهریه در بند هستند.

توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تربیتی استان بوشهر گفت: در اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه که با عنوان تحول و تعالی مطرح است همزمان با دهه کرامت و میلاد هشتمین پیشوای امامت و ولایت امام رضا (ع) ۶۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های زندانیان استان بوشهر توزیع شد.

سید محتشم حسینی افزود: از این تعداد ۳۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان شهرستان بوشهر و ۳۰۰ بسته نیز در بین خانواده های دشتی و دشتستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: ارزش هریک از این بسته‌های معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی و حبوبات یک میلیون تومان که با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی، موسسه خیریه حضرت زهرا (س) چغادک و خیرین در استان تهیه است.

حسینی بیان کرد:  در زمان حاضر یکهزار و ۱۴۶ خانواده زندانی در این استان زیر پوشش انجمن‌های حمایت زندان و کمیته امداد قرار دارند.

وی ادامه داد: از این شماره ۷۶۰ خانواده در قالب انجمن‌ها و ۳۸۶ خانواده نیز به کمیته امداد معرفی شده و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

براساس تاکید رئیس قوه قضائیه در مجازات باید فقط شخص مجرم مجازات شود و خانواده ایشان بیگناه هستند و نباید متضرر شوند؛ براین اساس خانواده زندانیان همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

حسینی بیان کرد: براین اساس خانواده زندانیان پس از ثبت نام و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه حمایت از سوی مددکاران انجمن حمایت از زندانیان راستی آزمایی و وسع سنجی و به کنداکتورهای کمیته امداد، بهزیستی و انجمن حمایت وصل و به صورت متمرکز برای آنها شماره حساب تعریف و کمک‌ها را به صورت مستمر، موردی و فاصله ۶ ماهه پرداخت می‌شود.