آزادی هشت زندانی واجد شرایط در دشتستان
آزادی هشت زندانی واجد شرایط در دشتستان

ندای استان:در بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از زندان دشتستان دستور آزادی هشت نفر از مددجویان واجد شرایط این مرکز دشتستان صادر شد.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی دادگستری استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از رئیس کل دادگستری این استان در بازدید از زندان و اردوگاه کار درمانی دشتستان گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده می‌شود.

علی جمادی افزود: در همین راستا قضات محاکم قضایی به طور مستمر باید از زندان‌ها بازدید و درخواست‌های زندانیان را بررسی کنند.

وی درباره لزوم توجه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد: استفاده حداکثری از تسهیلات قضایی از جمله آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو در ارتباط با زندانیان موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود.

جمادی بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف زندان از نزدیک و چهره به چهره در جمع مددجویان اندرزگاه‌ها حضور یافت و به درخواست‌ها و مسایل و مشکلات آنان رسیدگی و دستور لازم را برای بررسی وضعیت آنها صادر کرد.