بوشهریها ۲۲ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
بوشهریها ۲۲ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مردم این استان پس از یکماه روزه داری ۲۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره خود را به نیازمندان پرداخت کردند.

به گزارش ندای استان،محمد رضا میری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان زکات فطریه ۱۹ میلیارد تومان آن از سوی موسسه های خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد و شوراهای زکات روستایی جذب و میان نیازمندان همان منطقه توزیع شده است و حدود سه میلیارد تومان دیگر در اختیار کمیته امداد قرار گرفت که در زمینه کمک به بیماران و تامین لوازم ضروری خانواده ها از جمله یخچال،کولر ومنبع ذخیره آب هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

میری گفت: در عید سعید فطر یک هزار و  ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره شامل پایگاه امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه سایر مؤسسه های  خیریه در مصلی‌ها، میدانهای  و معابر، در شهرها و روستاهای استان بوشهر مسئولیت جمع‌آوری فطریه و کفار روزه‌داران را برعهده داشتند.