شمار وقف‌های بوشهر به سه هزارو ۸۰ مورد رسید
شمار وقف‌های بوشهر به سه هزارو ۸۰ مورد رسید

ندای استان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: شمار وقف های این استان به سه هزار و ۸۰ مورد رسیده که از این شمار ۵۶۱ موقوفه منفعتی (دارای درآمد) و ۲ هزار و ۵۲۸ مکان انتفاعی (مساجد، حسینیه‌ها و تکایا) هستند.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۵۳ وقف جدید از سوی واقفان خیر اندیش بوشهری به ثبت رسیده است، اعلام کرد:  از این شمار ۵۰ مورد مربوط به سال ۱۴۰۰ و سه موقوفه در یک ماه نخست سال جاری وقف شده است.

وی یادآورشد: در سال گذشته ۱۰ هزار بسته کمک معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه و حمایتی از محل نیت‌های واقفانه استان بوشهر به نیازمندان اهدا شد.

اسماعیلی گفت: این بسته‌های حمایتی شامل کالاهای اساسی و بهداشتی بوده و ۳۰ میلیارد ریال برای تهیه و توزیع آن هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این در قالب طرح مهر تحصیلی ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند هدیه شده است.

اسماعیل‌پور گفت: ارزش مجموع بسته‌های اهدا شده در این طرح نیز به ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد که همگی از محل درآمد نیت‌های واقفانه تهیه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای قدردانی از کادر پر تلاش درمان در مواجهه با بیماری کووید ۱۹، از محل درآمد این نیت‌ها  ۸۰ نفر از کارکنان این بخش به مشهد مقدس اعزام شدند.

اسماعیل‌پور در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: سال گذشته ۶۰۰ بوشهری در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند که از میان شرکت‌کننده‌های راه‌یافته به مرحله کشوری ایمان شیخ موفق شد در بخش حفظ ۲۰ جزء رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: در این سال ۵۶۵ مبلغ و روحانی به مناطق محروم و بقاع متبرکه اعزام شدند و در همه مناسبت‌های دینی اقدام به فعالیت فرهنگی کردند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در جامعه دینی، اظهار کرد: لازم است فرهنگ‌سازی وقف به منظور آشنایی همه اقشار با این فریضه مورد توجه قرار گیرد و اجرای امینانه نیات واقف از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ وقف است.