علت کمبود سیمان تعطیلی یکی از کارخانه های استان
علت کمبود سیمان تعطیلی یکی از کارخانه های استان

ندای استان:مهدی صفوی گفت: یکی از دلایل کمبود سیمان در این روز‌ها تعطیلی کارخانه سیمان‌مند دشتی به‌دلیل نقص فنی است و ۲۰ روز است که این کارخانه فعال نیست.

به گزارش ندای استان،پس از دریافت گزارش‌های مردمی درباره کمبود و یا گرانی سیمان در بازار، خبرنگار صداوسیما به چند فروشگاه و دفتر مصالح ساختمانی شهر بوشهر سر زد و گزارش داد که کمبود سیمان در بازار وجود دارد و یا در برخی موارد سیمان از استان‌های دیگر وارد می‌شود و قیمت آن به‌دلیل کرایه بار بیشتر، بالاتر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز پس از درخواست خبرگزاری صداوسیما برای گفت‌وگو دراین‌باره، با حضور در چند فروشگاه مصالح ساختمانی و بررسی وضعیت سیمان، با پذیرش کمبود سیمان در بازار، به خبرنگار ما گفت: عرضه سیمان در کل کشور تنها از مسیر بورس است و ظرفیت‌ها نیز از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای کارخانه‌های سیمان تعیین می‌شود. در استان بوشهر سه کارخانه سیمان دشتستان، مُند دشتی و ساروج کنگان است که کف عرضه این سه کارخانه به بازار استان روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تن سیمان است و این میزان پیوسته پایش می‌شود.

مهدی صفوی افزود: یکی از دلایل کمبود سیمان در این روز‌ها تعطیلی کارخانه سیمان‌مند دشتی به‌دلیل نقص فنی است و ۲۰ روز است که این کارخانه فعال نیست.

او اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم این نقص فنی امروز و فردا برطرف شود و سیمان کارخانه‌مند دشتی که ۴۰ درصد سیمان بازار استان را تأمین می‌کند وارد چرخه مصرف شود و پوشش کسری موجود را داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این موضوع، پیش‌بینی کرد که؛ هفته آینده شرایط قیمت و عرضه سیمان در بازار استان بوشهر عادی شود.

صفوی گفت: البته با همکاری کارخانه‌های سیمان دشتستان و ساروج کنگان، سیمان طرح‌های بزرگ مانند جهش مسکن، تأمین شده و در شهرستان‌ها نیز کمبود سیمان به‌گونه‌ای نبوده که در قیمت اثر بالایی بگذارد.

او با اشاره به این‌که قیمت سیمان‌های موجود در بازار با توجه به هر شهرستان و فاصله و هزینه بار، باید میان ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان باشد، تأکید کرد: نمی‌پذیریم که قیمت‌ها افزایش داشته باشد و اگر با تخلفی روبه‌رو شدیم با آن برخورد جدی می‌کنیم. مردم و خریداران هم اگر در بازار سیمان گران‌فروشی دیدند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.