۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر به جمعیت استان بوشهر افزوده شد
۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر به جمعیت استان بوشهر افزوده شد

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۵۰ واقعه ولادت در این استان ثبت شد و جمعیت این استان به یک میلیون و یکهزار ۱۵۵ نفر رسید.

به گزارش ندای استان، اسکند پاسالار روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هر چند این میزان ولادت نسبت به سال پیش از آن ۵.۸ درصد کاهش تجربه کرده است اما این روند کاهشی شیب ملایم‌تری به خود گرفته است.

وی افزود: درصد تغییرات ولادت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۸ درصد کاهش داشته است.

پاسالار ادامه داد: سال گذشته هفت هزار و ۵۰۳ نوزاد پسر و هفت هزارو ۴۸ نوزاد دختر متولد شدند و نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته ۱۰۶ بوده است که نشان می‌دهد به ازای ولادت هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ نوزاد پسر در این استان متولد شده‌اند.

وی گفت: این شاخص نسبت به سال ۱۳۹۹ تغییری نداشته و ثابت مانده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: ۷۶ درصد ولادت‌های استان بوشهر در این بازه زمانی مربوط به نوزادان ساکن شهرها است.

پاسالار توضیح داد: نسبت ولادت در شهرها و مناطق روستایی استان بوشهر به میزان ۳۱۷ است که نشان می‌دهد به ازای ثبت هر ۱۰۰ واقعه ولادت در مناطق روستایی ۳۱۷ ولادت در شهرهای این استان به ثبت رسیده است.

وی اعلام کرد: بیشترین واقعه ولادت در سال گذشته در شهرستان بوشهر با ۲۷.۹ درصد و کمترین میزان آن در شهرستان دیلم با ۲.۹ درصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: بیشترین ولادت‌های ثبت شده استان در سال ۱۴۰۰ مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال است و میانگین سن مادران در این سال ۲۹ سال و ۸ ماه و برای پدران ۳۲ سال نشان می دهد.

پاسالار اضافه کرد: در این میان مادران شهرستان بوشهر با میانگین سن ۳۰.۱ سال و تنگستان با میانگین سن ۲۸.۹ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان‌های این استان به خود اختصاص داده اند.

پاسالار  گفت: بیشترین ولادت ثبت شده به میزان ۴۲.۱ درصد در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین و بعد از آن ۳۰.۴ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: پرتکرارترین نام‌ها در میان نوزادان متولد شده در این مدت  برای نوزادان پسر به ترتیب محمد، حسین، علی، امیر علی و رضا بوده و فاطمه، زهرا، رستا، زینب و فاطمه زهرا پر تکرار ترین نام‌های نوزادان دختر تازه متولد شده است.

وی گفت: پارسال ۲۳۴ واقعه دوقلوزایی و هشت واقعه سه قلو زایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.