تعداد کارکنان خارجی موثر، در نیروگاه اتمی بوشهر کمتر از انگشتان دست است
تعداد کارکنان خارجی موثر، در نیروگاه اتمی بوشهر کمتر از انگشتان دست است

ندای استان:مجری طرح‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: تعداد کارکنان خارجی‌ که در بهره‌برداری نیروگاه اتمی اثرگذار هستند از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

به گزارش ندای استان،مسعود نصوری در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امروز افتخار داریم که چرخ صنعت هسته‌ای به دست نیرو‌های متخصص و متعهد داخل کشور می‌چرخد به طوری که تعداد کارکنان خارجی‌ای که در بهره‌برداری نیروگاه اتمی اثرگذار هستند از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

او گفت: در صنایع مختلف، مسائل حل نشدنی داریم، اما آن چه که اهمیت دارد این است که  اجازه ندهیم این مسائل موجب ایجاد مشکل شوند بلکه لازم است تلاش کنیم این مسائل را حل کنیم.

مجری طرح‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و مدیر کانون بسیج مهندسین صنعت این نیروگاه معتقد است که، آموزش مهارتِ حلِ مساله به جوانان راهکاری برای جهاد تبیین است زیرا اگر کسی بتواند مساله‌ای را حل کند خودش نیز به‌خوبی از آن دفاع می‌کند.

نصوری گفت: ما بستر تشکیل هسته‌های پیشرفتی را متشکل از جوانان تحصیل کرده در بسیج مهندسین صنعت و معدن آماده کرده‌ایم و مشغول تدوین دستورالعمل‌های مربوط به آن هستیم به این صورت که مسائل مختلف در قالب یک مسابقه علمی به هسته‌های پیشرفت واگذار می‌شود و این هسته‌ها بعد از اقدام به حل این مسائل، ارزیابی می‌شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر هم گفت: ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، ابوریحان بیرونی، زکریای رازی و فارابی الگو‌های علمی ایرانی هستند که نام آن‌ها زینت بخش مجامع علمی است اما جوانان ما با آن‌ها به قدر کافی آشنا نیستند.

حجت الاسلام حسین دشتی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم علم و دین را با هم به دست گرفته است و به جهانیان اعلام می‌کند همان طور که ما بر دینمان پافشاری می‌کنیم در عرصه‌های مختلف علمی نیز در حال تلاش هستیم و پیشرفت می‌کنیم.

محسن مشتاقی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر نیز گفت: با راه‌اندازی چهار کارگروه زیر نظر قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص)، در حال انجام پایش، عارضه‌یابی، مشاوره و برنامه بهبود برای پشتیبانی از واحد‌های صنعتی و معدنی و برطرف کردن موانع هستیم.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و تندیس از جمعی از بسیجیان و مهندسین نمونه صنعت و معدن استان بوشهر قدردانی شد.