آزادسازی ۳۰ درصد سواحل بوشهر
آزادسازی ۳۰ درصد سواحل بوشهر

ندای استان:دادستان بوشهر گفت: ۳۰ درصد از اراضی ساحلی استان که محل استقرار تاسیسات غیرضروری بودند، به نفع مردم رفع تصرف و آزادسازی شدند.

به گزارش ندای استان،علی حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌دنبال مسئولان قوه مجریه و قضائیه پس از شناسایی عملیات تخریب تاسیسات حریم ۶۰ متری سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر با همکاری مسئولان استانداری بوشهر و ادارات متولی اراضی دولتی عملیات رفع تصرف تاسیسات حریم سواحل آغاز شد.

وی با بیان اینکه ساحل‌خواری در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر از جنوب تا شمال اتفاق افتاده است، اضافه کرد: در این مدت ۲۰ روزه حدود ۲۵۴ هزار متر مربع از اراضی ساحلی در استان آزادسازی شده‌اند.

دادستان بوشهر با اشاره به ساحل‌خواری از سوی شرکت‌های خصوصی و اشخاص حقیقی تصریح کرد: دیروز ۱۱۷ هزار مترمربع از  از اراضی ساحلی در شهرستان عسلویه رفع تصرف شد.

حسن‌پور یادآور شد : استقرار برخی تاسیسات نفتی در در کنار ساحل اجتناب‌ناپذیر است اما با آن‌هایی که ضرورت ندارند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص ساحل‌خواری از سوی نظامی‌ها خاطر نشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح ضوابطی را ابلاغ کرده است که مطابق با آن استقرار تاسیسات نیروهای نظامی که جنبه عملیاتی دارند مجاز است، در غیر این صورت رفع تصرف انجام خواهد گرفت.

دادستان بوشهر گفت: اکنون حدود ۳۰ درصد اراضی ساحلی که در استان بوشهر که محل استقرار تاسیسات غیرضروری بودند با همکاری مسئولین دستگاه‌های اجرایی و استانداری به‌طور کامل رفع تصرف و آزادسازی شده‌اند.

حسن‌پور تاکید کرد: عملیات آزادسازی سواحل تا حصول نتیجه ۱۰۰ درصدی در استان بوشهر ادامه خواهد داشت.