افتتاح پاسگاه محیط بانی در اثر طبیعی ملی بوشهر
افتتاح پاسگاه محیط بانی در اثر طبیعی ملی بوشهر

ندای استان:پاسگاه محیط‌بانی کوه نمک استان بوشهر بیستم بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور حسن اکبری معاون محیط‌زیست طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در اثر طبیعی ملی کوه نمک استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ندای استان، حسن اکبری؛ معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست در آیین افتتاحیه پاسگاه محیط‌بانی کوه نمک استان بوشهر گفت: متأسفانه امروزه به‌جایی رسیدیم که درصد از جمعیت گونه‌های برجسته حیات‌وحش ازجمله آهوان منطقه را از دست داده ایم.
وی ادامه داد: طبیعت کشور به دلیل تولید انبوه زباله‌ خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده و کیفیت خود را ازدست‌ داده است آن ‌هم در کشوری که جز ۱۰ کشور متنوع به لحاظ تنوع زیستی در سطح دنیا  محسوب می شود و به همین منظور بهترین سرمایه طبیعی خدادادی را برای پیشرفت و توسعه در اختیار داریم.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این مطلب که متأسفانه در سطح کلان قدر این نعمت خدادادی را ندانسته ایم، گفت: ازاین‌ رو بی‌شک گسترش هرچه بیشتر پاسگاه‌های محیط‌بانی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست می‌تواند به حفاظت و حراست از حیات‌وحش و تنوع زیستی کمک کند.
وی افزود: با افتتاح پاسگاه محیط‌بانی کوه نمک استان بوشهر باید بگویم که استان بوشهر دارای فرهنگ زیست‌محیطی بسیار بالایی در میان شهروندان خود هست و این می‌تواند نقطه امیدواری باشد.
اکبری از همه مسئولان و برنامه ریزان استانی خواست به دلیل تنوع زیستی خاص و ارزشمند استان بوشهر با همکاران محیط‌زیست همراهی و همکاری کامل در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان داشته باشند.

فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر نیز در این آیین با بیان این که پاسگاه محیط‌بانی کوه نمک به‌عنوان نخستین پاسگاه اثر طبیعی ملی استان محسوب می شود، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های هدفمند و اصولی در مدیریت مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان در این منطقه آغاز شده است.
وی با بیان این که اثر طبیعی ملی کوه نمک استان بوشهر به عنوان یکی از پدیده‌های کم‌نظیر زمین‌شناسی در شورای عالی محیط‌زیست به ثبت رسیده است، گفت: امروز شاهد هستیم که حفظ این اثر طبیعی ملی می‌تواند برای نسل کنونی و نسل‌های آینده فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را ایجاد کند و درباره گردشگری زیست‌محیطی می‌تواند جوامع محلی را درزمینه حفاظت از اثر ملی به‌پای کار آورد و بی‌شک با افتتاح پاسگاه محیط‌بانی کوه نمک  در حفظ این اثر طبیعی ملی بکوشیم و گردشگران را به سمت بازدیدهای اصولی و زیست‌محیطی سوق دهیم.

سپهدار انصاری نیک؛ مدیرعامل پتروشیمی مرجان در ادامه این مراسم اظهار کرد : محیط‌زیست در عرفان ایرانی از تجلیات الهی است که در جهت شناخت خداوند و پروردگار عالم هستی می‌باشد. از همین رو در پاسگاه محیط‌بانی کوه نمک در استان بوشهر قصد نمک‌شناسی خداوند را داریم و به ‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی در حوزه صنعت، نسبت به همکاری جهت حفاظت و حراست از این اثر طبیعی ملی در کنار جوامع محلی و محیط‌زیست استان و شهرستان قرارگرفته‌ایم تا بتوانیم مسئولیت و تعهد زیست‌محیطی خود را انجام دهیم.

در ادامه یونس باربرز؛ فرماندار شهرستان دیر نیز به  اهمیت زیست‌محیطی و توسعه‌ای اثر طبیعی ملی کوه نمک استان بوشهر اشاره کرد و گفت: از هرگونه همکاری و مساعدت در گسترش و پیشبرد اهداف گردشگری زیست‌محیطی در منطقه حمایت می کنیم.

در پایان این مراسم از مدیرعامل پتروشیمی مرجان و فرماندار شهرستان دیر تقدیر و قدردانی به عمل آمد و در بازدید از منطقه ظرفیت‌های زیست‌محیطی و اکو توریستی آن مورد بررسی قرار گرفت.